Praktickú stránku dokáže verzia RS spojiť s dvomi, na prvý pohľad protichodnými, vlastnosťami. Ponúka vynikajúcu dynamiku a nečakane vysokú efektivitu. Aj keď z nej pri testovacích jazdách doloval aj ten posledný dostupný kilowatt, v konečnom sumári som najviac jazdil za niečo okolo 25 až 26 kWh/100 km.
Aj pri dynamickej jazde tu totiž spotrebu krotí výborná rekuperácia, vďaka ktorej automobil zbiera prebytočnú kinetickú energiu pri brzdení. Aerodynamicky výhodnejší tvar v porovnaní so základným Enyaqom iV taktiež pozitívne vplýva na spotrebu.
S 2,3 tonovým kupé s výkonom 220 kW (299 k) som však bol pri pokojnej jazde schopný jazdiť so spotrebou okolo 17 až 18 kWh/100 km. Takéto údaje môžu českému kupé mnohí konkurenti iba závidieť.
O špičkovú efektivitu sa stará aj nový palubný softvér ME3, ktorý je v porovnaní s predchodcom výrazne vylepšený. Umožňuje napríklad lepší tepelný manažment batérie, vďaka čomu sa znižuje spotreba elektrickej energie počas chladných zimných dní.
Doteraz sa Enyaq iV snažil za každú cenu zahriať batériu na optimálnu pracovnú teplotu veľmi rýchlo, teraz tento proces prebieha pozvoľnejšie, čo je energeticky výhodnejší spôsob.
Okrem lepšej spotreby sa však update prejavil napríklad aj na fungovaní asistenčných systémov. Najmä Lane Assist (Asistent pre udržanie v jazdnom pruhu) je teraz výrazne užívateľsky prívetivejší a intuitívnejší. V iných Enyaqoch sa s ním dnes musím občas trochu pretláčať, tu už fungoval tak, že som si ho ani nevšimol.
Na tieto novinky sa môžu tešiť aj majitelia skôr vyrobených modelov Enyaq iV, ktorí dôležitú aktualizáciu dostanú pri najbližšej návšteve servisu. Ďalšie modernizácie softvéru už potom budú môcť prebiehať na diaľku - auto si aktualizáciu stiahne samo rovnako ako mobilný telefón či počítač.
Negatívom tu rozhodne je absencia obojsmerného nabíjania, ktoré už konkurencia ponúka. E-bike si z Enyaqu iV aktuálne nenabijete, no viem, že Škoda už pracuje aj na tomto riešení.
Mladá Boleslav by mohla zlepšiť aj fungovanie navigácie, ktorá nebola dostatočne plynulá, čo spôsobovalo nedorozumenia v kľúčových okamihoch - napríklad na križovatkách.