Cez päťsto koníkov “Defíku”? V 70. rokoch, keď sa objavil prvý Land Rover Series III osadený vidlicovým osemvalcom, by si každý ťukal na čelo a neveriacky pozeral na údaj 386 kW (525 k) v technickej dokumentácii tohto vozidla. Vtedy totiž 3,5-litrový karburátorový motor dosahoval špičku 67 kW (91 k). Teraz však V8 dostala aj nová generácia Defenderu a výkon vysoko presahujúci 500 koní je pre britský off-road realitou.
Land Rover už nemohol prehliadať úspech špeciálne upravenej triedy G od Mercedesu v réžii AMG. Zjavne existujú ľudia, ktorí si za veľké peniaze radi kúpia monštruózne off-roady patriace do “klubu 500+”. Nevadí im ani to, že toto nie sú skutočné športové autá, ba ani umiernené SUV. Nie, stále ide o pravoverné off-roady. Avšak v tomto prípade vybavené šialenou pohonnou jednotkou.
Ak sa na to pýtate, tak áno, skutočne malo zmysel tlačiť päťliter dopovaný kompresorom pod kapotu Defendera. To dokazuje vo viacerých ohľadoch. Kúpite ho nielen v prípade dlhšej verzie One Ten (110), ale aj v kompaktnom prevedení Ninety (90). Prekvapivo, Defender 90 P525, ako znie oficiálny názov testovaného vozidla, na ceste nie je žiadny mastodont.
Briti autu nedali len masívny motor, pozreli sa aj na jeho ďalšie jazdné vlastnosti. Vyladili podvozok, pridali silnejšie stabilizátory, tuhšie tlmiče a úplne nanovo vyladili vzduchové pruženie. To aktívne potláča nakláňanie karosérie v zákrutách či záklony pri akcelerácii alebo brzdení. Všetko pekne dotvára riadenie, ktoré má evidente za úlohu poskytnúť priamejšiu spätnú väzbu a odozvu, než v prípade iných verzií Defendera. Darí sa mu to.