V interiéri sa udiala revolúcia, už tradičný i-Cockpit prešiel na ďalšiu generáciu. Posunul sa z pohľadu ergonómie, ale aj technológií a ponúka geniálne premyslený detail, pri ktorom som si povedal: “Prečo vlastne toto niekomu nenapadlo už skôr?!”. Ide o plne konfigurovateľný dotykový displej, ktorý sa nachádza presne pod centrálnou obrazovkou infotainmentu. Nachádza sa na ňom šestica dlaždíc “i-Toggles”, každá z nich pritom predstavuje priamu skratku do rôznych častí systému, nastavení a ovládania funkcií vozidla.

Peugeot 308 PureTech 130 EAT8 GT.
Zdroj: Peugeot

 i-Toggles je praktický prvok a to nielen na papieri. Škála ponúkaných skratiek, ktoré si na nápaditý panel viete navoliť, je široká, od ovládania komfortných prvkov sedadiel, cez navigačné pokyny typu “Domáca adresa” či konkrétnu teplotu klimatizácie až po tlačidlo na ovládanie systému štart-stop. Jednoduchý panel dokáže vodičovi veľmi spríjemniť život - vozidlo si totiž môže nastaviť plne podľa svojich predstáv. Takto si predstavujem individualizáciu kokpitu v 21. storočí.

Peugeot 308 PureTech 130 EAT8 GT.
Zdroj: Peugeot

Možnosť meniť auto na svoj obraz pritom ponúka aj centrálny displej. Pokročilý infotainment totiž vie kombinovať rôzne widgety tak, aby ste na prvej obrazovke videli to, čo vás reálne zaujíma. Potešilo ma, že v aute sa nachádzali celkovo štyri USB-C konektory a k tomu bezdrôtová nabíjačka. O energiu vaše mobilné zariadenia nebudú mať núdzu. Zaujímavou vychytávkou sú doplnky z 3D tlačiarne, napríklad držiak na nápoje či mobilný telefón. Sú praktické a vyzerajú fantasticky.

 Silnou stránkou kabíny sú aj sedadlá s AGR certifikátom a masážnou funkciou, ktoré sú nielen vysoko funkčné, ale aj krásne vypracované. Celkovo interiér 308 pôsobí takmer prémiovým dojmom, k čomu určite prispieva aj 3D displej virtuálnej prístrojovky či nové logo automobilky. Škoda len, že Peugeot nevymenil volant za modernejší, tento už poznáme zo starších modelov značky.

Peugeot 308 PureTech 130 EAT8 GT.
Zdroj: Peugeot

Peugeot si na 308 dal záležať. Zdvojené bočné sklá, ktoré lepšie tlmia okolitý hluk, sú dnes väčšinou výsadou luxusných áut, resp. elektromobilov či hybridov, tu ich však nájdete aj v benzínovom aute. Vďaka tomu je v kabíne variantu PureTech 130 nízka úroveň hluku, i keď trojvalec svoj zvuk úplne neskryje. Ani nemusí, mne napríklad na francúzskych okreskách predviedol až nečakanú dravosť a chuť zrýchľovať. Vtedy zvuková kulisa motora pekne dotvárala zážitok z plynulej jazdy zákrutami, ktoré schopný podvozok hltal s radosťou a elánom. Pochutil si však aj na nerovnostiach.

Peugeot 308 PureTech 130 EAT8 GT.
Zdroj: Filip Kadlečík

Za slabšiu stránku vozidla, najmä v porovnaní s konkurenciou, považujem najmä horšiu priestorovú ponuku. Napriek tomu, že sa rázvor zväčšil a Peugeot deklaruje, že jeho cieľom bolo prevzdušnenie interiéru, je kabína stále útla a keď som si chcel sadnúť “sám za seba”, kolenami som sa dotýkal vodičovho sedadla. To sa mi bežne v kompaktoch nestáva. Peugeot by ešte mal popracovať aj na infotainmente, predovšetkým je potrebné zrýchliť jeho odozvu. V rozhovoroch s technikmi som sa však dozvedel, že ide o predsériovú verziu systému, do výroby vraj pôjde lepšie vyladený. Nezabudnem si to skontrolovať v redakčnom teste.