Peugeot za ostatnú dekádu už viackrát ukázal, že má dobrý nos na odhadnutie veľkých zmien, ku ktorým sa schyľuje v automobilovom priemysle. Prvýkrát sa mu to podarilo, keď sa začal väčšmi zameriavať na produkciu SUV. Jeho modely 2008 či 3008 dnes patria medzi bestsellery vo svojich kategóriách.
Druhýkrát podobný ťah zopakoval pri výraznom zavádzaní plug-in hybridných a elektrických technológií do svojho portfólia. Svedčia o tom súčasné predajné čísla značky, ktoré ukazujú, že každý piaty Peugeot dodaný klientom je dnes už plug-in hybrid alebo čistý elektromobil. Francúzska automobilka navyše plánuje do roku 2024 elektrifikovať celú svoju ponuku.
- Technické údaje I Peugeot 308 PureTech 130 EAT8 GT
- motor: benzínový prepĺňaný radový trojvalec • objem: 1 199 cm3 • výkon: 96 kW (130k) pri 5 500 ot./min. • krútiaci moment: 230 Nm pri 1 750 ot./min.• prevodovka: 8-st. automatická • zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,7 s • max. rýchlosť: 210 km/h • rozmery (d/š/v): 4 367/2 062/ 1 441 mm • pohotovostná hm.: 1 421 kg
Dobrým príkladom dnešnej stratégie automobilky je nová generácia modelu 308, ktorá sa bude ponúkať v oboch spomínaných motorizáciách. V ponuke však aj naďalej zostávajú i naftové a benzínové motorizácie. Práve na benzín som sa zameral pri prvom zoznámením s modelom 308, konkrétne jeho karosárskou verziou hatchback. Do rúk sa mi dostalo vyhotovenie PureTech 130 vo výbave GT s osemstupňovým automatom, ktoré v slovenskom cenníku štartuje na sume 26 890 eur. Vozidlo vo mne zanechalo veľmi silné dojmy.
Hatchback Peugeot 308 si človek zamiluje už na prvý pohľad. Dizajnovo sa mi zdal byť atraktívny už na fotografiách, no naživo vyzerá ešte lepšie. Najmä v bohato vybavenej verzii GT, ktorú zdobia prvé Matrix-LED svetlomety značky Peugeot. Ich fungovanie som ešte nemal možnosť preveriť v praxi, keďže som jazdil iba za svetla. Už ich vizuálny prínos však je nepopierateľný, v porovnaní so základnými reflektormi, ktoré diódovú technológiu kombinujú s klasickými parabolami, sú totiž užšie a vozidlu dodávajú dravejší výraz.
Treba však uznať, že aj s jednoduchšími svetlami je 308 podarená. Profil sa v porovnaní s predchádzajúcou generáciou zmenil len evolučne, kabína sa mierne posunula dozadu a kapota je dlhšia. Vozidlo má celkovo o 11 cm viac na dĺžku, pričom šírka zostala rovnaká a výška sa zmenšila o 2 cm. Rázvor je dlhší o 5,5 cm, Peugeot sa totiž podľa vlastných slov zameral na zväčšenie priestorovej ponuky v kabíne.
Zadná časť je kompletne prepracovaná a najmä podvečer, pri mäkkom svetle zapadajúceho Slnka, krásne vyniknú jej nápadité tvary. V kombinácii so štýlovými svetlami zadok perfektne uzatvára moderný dizajn kompaktného Peugeotu.