Ľahkosť bytia. Poďme na chvíľu späť. S novým modelom Alpine A110 dokázal Renault uspokojiť túžbu po jednoduchšej a športovejšej mobilite bez toho, aby ho niekto obvinil, že sa viezol na retrovlne až do krajnosti. S citom a šarmom vytvoril nový športový automobil, ktorý sa stal okamžite populárnym, hoci predaje nevystrelili do výšok. Doteraz si táto horúca Francúzka našla na celom svete niečo vyše 3 000 obdivovateľov, čo zase nie je až tak veľa, ak pripustíme, že je prinajmenšom rovnako zábavná ako Porsche Cayman.
A teraz je po všetkom? Áno, od roku 2026 bude jazdiť len na elektrický pohon. Ale ešte predtým budú Francúzi oslavovať svoj milovaný spaľovací motor. Do najnovšej verzie A110 R napchali všetko, čo je technicky legálne, a vyradili všetko, čo by nezmyselne zvyšovalo hmotnosť. Výsledkom diéty je celkovo 34 kilogramov v porovnaní s A110 S.
Na prvý pohľad to neznie ako veľké zníženie hmotnosti. Auto bolo už aj tak ľahké, jedno z mála športových vozidiel, ktoré nevážilo viac ako 1,1 tony. Na porovnanie, jeho hlavný konkurent, Porsche 718 Cayman, váži o vyše 200 kilogramov viac. Ako sa podarilo zhodiť kilá? Približne dve tretiny pripadajú na samotný ultraľahký materiál – karbón. Drahé tkanivo sa na A110 R rozmiestnilo vo všetkých smeroch. Kapota, strecha, zadný kryt, difúzor, spojler, škrupina sedadiel, dokonca aj disky sú vyrobené z karbónu. Zvyšok zachraňuje výfukový systém s hmotnosťou len 3,9 kilogramu.
Ikonický dvojitý výfuk modelu A110 dostal dvojitú stenu vytlačenú 3D tlačiarňou, ktorá izoluje výfukové plyny a chráni ostatné okolité diely. Vonkajšia stena zostáva chladnejšia ako plyny prechádzajúce centrálnym výfukom, čím sa vytvára rovnováha medzi vnútrom a vonkajškom, ale bez obmedzovania zvukového zážitku.
Viac fotiek z Jerezu aj z mesta je v galérii
Výkon? Tristo koní ako pri modeli S. Lepšie jazdné parametre sa nedosiahli vyšším výkonom, ale ľahšou konštrukciou. Ako už bolo spomenuté, vec má aj pretekársku licenciu. Nainštalovali nastaviteľné pruženie (ZF, Eibach), upravené ESP a semislicky (Michelin Cup 2). Ide o prvý Alpine, ktorý na stovku zrýchli za menej ako štyri sekundy.
V záujme zlepšenia stability a výkonu vo vysokých rýchlostiach na pretekárskej trati sa vývoj riadil cieľom uvoľniť plný potenciál vozidla prostredníctvom optimálnej rovnováhy medzi prítlakom a odporom vzduchu. Preto bola predná časť vybavená rovnakým karbónovým lemom ako A110 S, avšak otvory na nasávanie vzduchu boli integrované do predného štítu, čím sa znížil odpor vzduchu a zvýšila sa maximálna rýchlosť vozidla. Tá je 285 km/h.
Štandardný model je vybavený palubným telemetrickým systémom Alpine Telemetrics, ktorý zobrazuje v reálnom čase technické údaje o tlaku turba, teplote prevodovky, krútiacom momente, výkone, uhle natočenia volantu a akcelerometri. Integrovaný chronograf sa môže používať na meranie a zaznamenávanie výkonov počas tréningov na trati.
Takže je to pretekárske auto bez EČV? Nie, táto vec by mala byť schopná jazdiť aj na ceste. Odborníci nastavili odpruženie na mäkké. R sa s chuťou púšťa do zákrut, pričom každá jedna je zážitkom. Vydali sme sa na pretekársku trať Jarama. Odpruženie sa vrátilo do tvrdého režimu a vyrazili sme. Páni, preč sú tie časy, keď ste 110-ku hádzali do zákrut, veselo ju pretáčali a hojdali sa po trati. R už nechce opustiť ideálnu líniu, mechanická priľnavosť je obrovská, pôžitok z jazdy gigantický. R sa drží ako Pattex, potešenie z jazdy je vysoké, časy na kolo nízke. Merci beaucoup, Alpine!
Mesto a zlé cesty? Ide to aj napriek extrémnemu odpruženiu. Nemôžete čakať krásne filtrovanie problematického povrchu, ale vzhľadom k športovému naturelu sa to po prestavení podvozka do civilného režimu dá zvládnuť. Súhra zvuku motora, reakcie na plyn a zatáčania je úžasná. To vás musí očariť, ak viete precítiť kvalitu jemne vyváženého podvozka.
Ďalšie fotografie A110 R si pozrite v galérii
Pri jazde je to stále ten typický pocit Alpine. Ale ľahkosť vo všetkých pohyboch a momentoch, dosahuje v modeli A110 R nové rozmery. Cesty mení na pretekárske dráhy, na trati sa stáva lovcom času. Nedostatky? 103 000 eur je jednoducho príliš veľa!
motor a pohonný systém | Alpine A110 R |
---|---|
Usporiadanie a počet valcov | R4 |
Zdvihový objem | 1 798 cm3 |
Max. výkon | 221 kW / 300 k |
pri otáčkach | 6 300/min |
Max. krútiaci moment | 340 Nm |
pri otáčkach | 2 400/min |
Palivo | benzínový motor |
Pohon | predná náprava |
Prevodovka | 7-st. dvojspojkový automat |
rozmery, hmotnosti a objemy | Alpine A110 R |
---|---|
Dĺžka | 4 180 mm |
Šírka | 1 798 mm |
Výška | 1 798 mm |
Rázvor náprav | 2 420 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 082 kg |
Pohotovostná hmotnosť (EÚ) | 1 157 kg |
Užitočná hmotnosť | 234 kg |
Celková hmotnosť | 1 316 kg |
Objem batožinového priestoru | 100 / 96 l |
Objem palivovej nádrže | 45 l |
jazdné výkony | Alpine A110 R |
---|---|
Max. rýchlosť | 285 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 3,9 s |
spotreba | Alpine A110 R |
---|---|
Kombinovaná - normovaná | 6,8 l/100 km |
emisie | Alpine A110 R |
---|---|
Emisie CO2 | 156 g/km |
aktuálne cenníkové ceny s dph | Alpine A110 R |
---|---|
Základná cena modelu | od 103 000 € |
Usporiadanie a počet valcov | |
---|---|
Alpine A110 R | R4 |
Zdvihový objem | |
Alpine A110 R | 1 798 cm3 |
Max. výkon | |
Alpine A110 R | 221 kW / 300 k |
pri otáčkach | |
Alpine A110 R | 6 300/min |
Max. krútiaci moment | |
Alpine A110 R | 340 Nm |
pri otáčkach | |
Alpine A110 R | 2 400/min |
Palivo | |
Alpine A110 R | benzínový motor |
Pohon | |
Alpine A110 R | predná náprava |
Prevodovka | |
Alpine A110 R | 7-st. dvojspojkový automat |
Dĺžka | |
---|---|
Alpine A110 R | 4 180 mm |
Šírka | |
Alpine A110 R | 1 798 mm |
Výška | |
Alpine A110 R | 1 798 mm |
Rázvor náprav | |
Alpine A110 R | 2 420 mm |
Pohotovostná hmotnosť | |
Alpine A110 R | 1 082 kg |
Pohotovostná hmotnosť (EÚ) | |
Alpine A110 R | 1 157 kg |
Užitočná hmotnosť | |
Alpine A110 R | 234 kg |
Celková hmotnosť | |
Alpine A110 R | 1 316 kg |
Objem batožinového priestoru | |
Alpine A110 R | 100 / 96 l |
Objem palivovej nádrže | |
Alpine A110 R | 45 l |
Max. rýchlosť | |
---|---|
Alpine A110 R | 285 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | |
Alpine A110 R | 3,9 s |
Kombinovaná - normovaná | |
---|---|
Alpine A110 R | 6,8 l/100 km |
Emisie CO2 | |
---|---|
Alpine A110 R | 156 g/km |
Základná cena modelu | |
---|---|
Alpine A110 R | od 103 000 € |