Škoda Enyaq iV je doteraz z pohľadu Škody úspešný projekt. K dnešným dňom automobilka registruje približne 70 000 objednávok, pričom až 70 % zákazníkov si vyberá silný variant iV 80 s výkonom 150 kW. Práve ten som si počas prvej jazdy s kupé mohol vyskúšať aj ja. O najväčší odbyt elektrickej novinky sa v súčasnosti starajú Nemci, Nóri a Holanďania. Dá sa očakávať, že čoskoro sa dopyt po rodinnom SUV ešte zvýši, koncom roka by totiž do ponuky mala pribudnúť verzia kupé s klesajúcou strechou a športovejším imidžom.

Škoda Enyaq Coupé iV.
Zdroj: Škoda

Auto Bild už dostal exkluzívnu možnosť spoznať novinku na vlastnej koži. Musím priznať, že zapôsobila silným dojmom. Dnes vám ju ešte nemôžem ukázať odhalenú, no ja som ju už videl aj bez kamufláže. Samotný Enyaq považujem za atraktívny, no SUV-kupé posunie jeho imidž na novú úroveň.

V základe bude každý Enyaq Coupé iV disponovať obrovskou panoramatickou presklenou strechou, ktorá zvonka plynule nadväzuje na čelné a zadné sklo, čím vzniká pôsobivá pôsobivá čierna plocha so začiatkom za kapotou a koncom pri kufri vozidla. SUV-kupé s rozmerom diskov nepôjde pod 19” a obúvať bude môcť až 21” kolesá.

Karoséria pôsobí dynamickejšie nielen vďaka klesajúcej streche, ale aj kvôli lakovaným plastovým ochranným prvkom. Coupé bude debutovať s bežnými výbavami a aj ako vylepšený Sportline. SUV-kupé by napriek všetkým predpokladom malo zostať podobne praktické ako základný Enyaq. Jeho batožinový priestor naň bude strácať iba 15 litrov objemu a zlé to nebude ani s miestom na zadných sedadlách. S mojou výškou 185 cm som sa “sám za seba” usadil s rezervou a diskomfort som nepociťoval ani v oblasti hlavy.

Anketa: Ak by ste sa mali rozhodnúť medzi bežným Enyaqom a verziou SUV-kupé, ktorý by ste si kúpili?

Môže za to aj fakt, že Škoda v Enyaqu Coupé iV využíva špeciálne strešné sklo zložené z viacerých vrstiev, ktoré odrážajú nielen škodlivé žiarenie Slnka, ale mali by eliminovať aj prenos tepla do kabíny. Vďaka tomu nebolo nutné inštalovať sem tradičnú roletku, ktorá by zaberala ďalších 35 mm drahocenného priestoru v oblasti hlavy pasažierov.

Škoda Enyaq Coupé iV.
Zdroj: Škoda

Tvar SUV-kupé sa pozitívne prejaví na jazdných vlastnostiach vozidla, hovorí sa o vylepšenom koeficiente odporu vzduchu približne na úrovni 0,24 a dojazde, ktorý sa vďaka tomu predĺži o 10 až 15 kilometrov. Čerpať benefity z odlišného tvaru karosérie vodič bude najmä na diaľnici, kde ešte klesol aerodynamický hluk a prirodzene sa tam najviac prejaví fakt, že kupé kladie vzduchu menší odpor.