Toto je zatiaľ najmenší elektromobil nemeckej automobilky a je postavený na rovnakom základe ako aj celkom nové mini SUV GLA. Dostali sme možnosť nové EQA trošku prevetrať na slovenských cestách a celkový dojem jasne ukazuje na smer, ktorým sa Mercedes vybral. Pohodlie a udržateľnosť. K dispozícii je nastaviteľné vzduchové pruženie, ktoré poskytuje automobilu s váhou nad 2 tony skutočne dobrú podporu za každých jazdných podmienok.
EQA je plne elektrická verzia nového kompaktného crossoveru GLA. Rovnako ako iné veľké skupiny, aj Mercedes použil stratégiu, pri ktorej sa vyvíjajú nové automobily so spaľovacími motormi aj pre čisto elektrický pohon. Platforma a karoséria sú rovnaké a od začiatku boli vyvinuté tak, aby boli schopné jazdiť s rôznymi pohonnými jednotkami. Pre značku má takýto plán veľký zmysel, na nákladoch šetrí miliardy a môže ich investovať do nového vývoja.
Na prvý pohľad je vidno, že EQA a GLA sú súrodenci, z niektorých strán by mohli pôsobiť ako dvojčatá. V skutočnosti existuje v dizajne množstvo zmien. Rovnako ako väčšie EQC, aj EQA má zaliatu čiernu prednú masku s obrovskou hviezdou, ktorá charakterizuje elektrické modely EQ. Ďalším typickým znakom sú súvislé svetelné pásy na prednej a zadnej časti vozidla, ktoré spájajú LED svetlá.
Vnútri je EQA opäť podobné GLA. Vyznačuje sa teda luxusným interiérom a špeciálnym užívateľským rozhraním MBUX s dvoma obrazovkami pre digitálne prístroje a infotainment, ktoré to ťahajú spolu. Navigačný systém ponúka inovatívne detaily v podobe navigácie s takzvanou elektrickou inteligenciou. Systém vypočíta najrýchlejšiu trasu na dané miesto na základe niekoľkých scenárov, ako sú napríklad nevyhnutné zastávky na nabíjanie, výškové rozdiely na trase a dokonca aj počasie. Mercedes vie, že všetky tieto faktory majú vplyv na reálny dojazd. Auto navyše zohľadní aj dopravnú situáciu a štýl vašej jazdy.
Na prvý dojem funguje kombinácia elektromotora a batérie skutočne dobre. Najväčšou výhodou je pôsobivý jazdný komfort a nízka hladinu hluku. Motor, ktorý poháňa predné kolesá, má výkon 140 kW (190 k) a vytiahne to na 100 km/hod behom 8,9 sekundy. Aj keď to môže pôsobiť ako pomerne slabá hodnota vzhľadom k elektrickému pohonu, ktorý má byť pohotový, toto vozidlo nie je skonštruované pre pozdvihnutie ega.