Už vieme, že pod kapotou nemeckej novinky budú pracovať známe motorizácie z francúzskej dielne - benzínový agregát 1.2 PureTech ladený na 81 kW (110 k) či 96 kW (130 k), ale aj 1,5-litrový naftiak s výkonom 81 kW (110 k). Čo sa prevodoviek týka, na výber bude medzi šesťstupňovým manuálom a osemstupňovým automatom s hydrodynamickým meničom. Novinkou má byť najmä plug-in hybrid, ktorý ponúkne výkon 132 kW (180 k) a 162 kW (220 k). Ten slabší sme si mohli vyskúšať v prototype sériového vozidla. Vyrobený bol v marci 2021.
Naša exkluzívna prvá jazda odhalila fakt, že Opel ešte musí popracovať na podvozku novinky. Astra vo forme prototypu bola až príliš tvrdá, priečne nerovnosti či zvlnený asfalt znamenali citeľný diskomfort pre posádku. Na bezchybnom asfalte auto sedelo ako pribité, no ten nie je samozrejmosťou. Na druhú stranu, keď bol priestor na dynamickú jazdu, spojenie elektromotora s benzínovou jedna-šestkou sa ukázalo ako veľmi živé.
Vývojový tím deklaroval, že keď bude Astra v priebehu tohto leta dokončená, pôjde o nefalšovaný Opel. Jej základným hodnotami budú dobrá odozva riadenia, výborná stabilita na ceste aj pri diaľničnej rýchlosti či vysoká miera komfortu aj na rozbitých cestách. To všetko si však ešte vyžaduje detailné nastavovanie prototypov.
Urobilo na nás dojem, že pri 60 % nabití akumulátora sme mali k dispozícii ešte reálny elektrický dojazd na úrovni 38 kilometrov. To znamená, že rozumnou jazdou by nemalo byť problémom s týmto autom bezemisne prejsť niečo okolo 60 kilometrov. Výborná je už dnes aj pozícia za volantom, ktorá je vyslovene zábavná a vodiča vťahuje do deja. Astra bude dostupná ako hatchback a kombi, spoznať by sme ju definitívne mali v priebehu najbližších mesiacov.