Kokpit tvoria dve veľké obrazovky. Horizontálna virtuálna prístrojovka má uhlopriečku 12,3”, vertikálne orientovaný displej infotainmentu 12”. Informačno-zábavný systém sa volá OpenR, jeho základom je Android a aj vďaka tomu napríklad reaguje na povely “Hey Google”. Ak doma máte hlasového asistenta od Google, budete jeho výhody vedieť využívať už aj v aute.
Na palube sú prítomné aj služby ako Google Maps či Google Play, sťahovať si teda budete môcť mnoho rôznych aplikácií. Báť sa však nemusia ani milovníci Apple, podporované tu je samozrejme aj Apple CarPlay. Priestor na predných sedadlách je veľmi slušný, vzadu sa však situácia mení. Mohlo tu byť aj viac miesta.
Renault Mégane E-Tech Electric má dizajnovo veľmi blízko k pôvodnému konceptu:
Skromnejšia priestorová ponuka rozhodne nie je dôvodom pre odmietanie kúpy Méganu, no sľub o tom, že elektromobily ponúknu vnútri podstatne viac priestoru, sa tu neplní. Mégane je však silný v otázke batožinového priestoru. Ponúka kapacitu 440 litrov, konkurenčné ID.3 iba 385 litrov.
Náš testovací Mégane mal k dispozícii 60 kWh batériu a napriek tomu dosahoval hmotnosť iba 1 624 kilogramov, čo je na dnešné elektromobily vynikajúca hodnota. V kombinácii s elektromotorom s výkonom 160 kW (218 k) to má za následok skutočne živé jazdné vlastnosti, takmer s nádychom vozidiel ladených divíziou Renault Sport. Na stovku tento Mégane zrýchľuje v priebehu 7,4 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 160 km/h.
Rovnako ako u iných konkurentov, aj tu sa dá stupeň rekuperácie nastaviť pomocou pádiel na volante, čo aj v praxi funguje veľmi dobre. Nechýbajú tu ani typické jazdné režimy, ktoré poznáme aj zo spaľovacích automobilov. Pri jazde si možno zmeniť režime Eco, Comfort, Sport či Individual.
Riadenie reaguje rýchlo a prekvapivo priamo, no v niektorých situáciách paradoxne pôsobí odťažitým dojmom. V Európe by sa predaje novinky mali rozbiehať v priebehu jari roka 2022, ceny ešte nie sú známe, no očakáva sa, že východisková cenníková pozícia sa bude nachádzať okolo hranice 35 000 eur.
Pozrite si nový Mégane do detailu na videu našich nemeckých kolegov: