Chvíľu to trvalo, elektrická Zoe je na trhu už od roku 2013, priamy konkurent od VW, model ID.3, sa zasa predáva od roku 2019. Renault však teraz konečne prichádza so silným hráčom do kompaktného segmentu elektrických vozidiel a rovno ide o protipól voči tvrdému konkurentovi z Wolfsburgu.

Renault Mégane E-Tech Electric.
Zdroj: Auto Bild

Mégane E-Tech Electric je založený na úplne novej platforme CMF-EV od aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi a prichádza v dvoch variantoch pohonného ústrojenstva s výkonom 96 kW (130 k) a 160 kW (218 k). Zaujímavosťou je fakt, že Renault vsadil na pohon predných kolies. Väčšina nových elektromobilov dnes sú zadnokolky.

Technické údaje I Renault Mégane E-Tech Electric 60 kWh
motor: synchrónny elektromotor • kapacita akumulátora: 60 kWh • max. nabíjací výkon: 130 kW • max. výkon: 160 kW (218 k) • krútiaci moment: 300 Nm • prevodovka: 1-st. automatická • zrýchlenie 0 – 100 km/h: 7,4 s • max. rýchlosť: 160 km/h • rozmery (d/š/v): 4 210/1 770/ 1 500 mm • pohotovostná hm.: 1 624 kg

V ponuke nebudú chýbať ani dve verzie akumulátora, základ má kapacitu 40 kWh a deklarovaný dojazd do 300 kilometrov podľa WLTP, väčší má zasa na jedno nabitie prejsť do 450 kilometrov a jeho kapacita dosahuje 60 kWh.

Renault Mégane E-Tech Electric.
Zdroj: Auto Bild

Mégane sa snaží chrániť životné prostredie aj vďaka zloženiu batérií, ktoré obsahujú viac niklu a menej kobaltu. Práve kobalt je totiž veľmi kontroverzný kvôli negatívnemu vplyvu jeho ťažby na životné prostredie. V závislosti od verzie je Mégane možné nabíjať výkonom až 130 kW.

Odviedli dizajnéri Renaultu lepšiu prácu, než vo Volkswagene? To je vec vkusu, no v našich očiach ponúka elektrický Mégane zaujímavejší vzhľad a vzrušujúcejšie detaily. Predok zdobia úzke svetlomety s denným LED svietením v tvare “Z” a panelmi v nárazníku, ktoré dostali zlatý finiš. Línia strechy sa smerom dozadu postupne znižuje  tak, ako je to bežne charakteristické pre vozidlá typu kupé.

Renault Mégane E-Tech Electric.
Zdroj: Auto Bild

Vzhľad Méganu vylepšujú aj zapustené kľučky predných dverí. Vzadu by ste však toto riešenie hľadali márne, kľučky dverí druhého radu sú totiž decentne ukryté v C-stĺpiku. Vzadu sa nachádza súvislý pás svetiel a ďalšie detaily so zlatou povrchovou úpravou.