Elektrická alternatíva triedy S? Nie, celkom samostatné auto postavené ako prvé na novej modulárnej architektúre pre elektrické vozidlá luxusnej a vyššej triedy. Ako prvé sériové auto na svete má aerodynamický koeficient len 0,20 a vidno to aj na čistých líniách exteriéru. Veľkostne triedu S predbieha v dĺžke (+ 73 mm) aj v rázvore (+ 6 mm), je však o niečo nižšie (– 16 mm) a užšie (– 5 mm). EQS je navyše na rozdiel od triedy S liftback, veko sa dvíha aj so zadným oknom. V tomto prípade aj s roletkou.
- Technické údaje I Mercedes-EQ EQS 580 4Matic
- motor: 2x synchrónne elektromotory • výkon: 385 kW (523 k) • krútiaci moment: 855 Nm • pohon: 4x4/prevodovka automatická • max. rýchlosť: 210 km/h • zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 4,3 s • spotreba kombinovaná: 16,9 – 20,0 kWh/100 km • emisie CO2: 0 g/km • kapacita akumulátora: 107,8 kWh • palubná nabíjačka: 22 kW • dojazd: 670 km • rozmery (d/š/v): 5 216/1 926/1 512 mm • rázvor: 3 210 mm • batožinový priestor: 610/1 770 l • pohotovostná hmotnosť: 2 510 kg • Cena: 117 380 eur
Elektrická vlajková loď je v podstate postavená na obrovskom akumulátore, ktorý má kapacitu 107,8 kWh (a to hovorím o využiteľnej kapacite) a siaha od jednej nápravy k druhej. Rázvor náprav je pritom až 3 210 mm.
Na prvú jazdu mám pripravenú verziu EQS 580 4MATIC s výkonom 385 kW (523 k), s krásnym béžovým interiérom a 55,5-palcovým displejom Hyperscreen informačno-zábavného systému. Zobrazovacia jednotka sa ťahá od jednej strany vozidla k druhej a uprostred je rozšírená na celú stredovú konzolu. Také mohutné kino som ešte v žiadnom aute nevidel.
Spolujazdec má vlastnú obrazovku, ale nainštalované hry ani tak nesmie hrať za jazdy, aby nevyrušoval vodiča. V nastavení Energizing Comfort si zvolím lesnú čistinku, ambientné podsvietenie zozelenie, realistický zvukový sprievod systému Burmester pôsobí upokojujúco a HEPA filter s objemom 9,82 dm³ odfiltruje vyše 99,65 percenta častíc. Na neutralizáciu zápachov sa používa približne 600 gramov aktívneho uhlia a auto ionizuje vzduch a aj ho aromatizuje (No. 6 MOOD Linen je názov vône, ktorá bola vytvorená špeciálne pre EQS). Podľa zvoleného režimu sa samočinne spustí ventilácia alebo vyhrievanie sedadiel. Môžem vyraziť.
Mercedes Benz predstavil fascinujúci koncept EQXX, ktorý parametrami zatieni aj EQS:
Rozšírená realita navigácie zobrazuje navigačné body na čelné sklo prostredníctvom head-up displeja, akoby to bola obrazovka s uhlopriečkou 77 palcov. Ticho v kabíne je až omračujúce, akustické sklá a silná zvuková izolácia zabraňujú prenikaniu vonkajšieho hluku. Na stovku môžem zrýchliť za 4,3 sekundy a niekoľkokrát to aj vyskúšam, pričom oceňujem výbornú trakciu pohonu 4Matic.