DS 7 facelift prospel snáď v každom dôležitom ohľade. Jeho prínos som si všimol už pri prvom pohľade na prepracovanú prednú časť vozidla. Nový typ svetelného podpisu presvitá budí dojem, akoby presvital cez nárazník. Koncové svetlá si zachovali typický dizajn, no zadok ako taký zdobí niekoľko nových liniek, ktoré mu dávajú športovejší nádych.

DS 7 po facelifte.
Zdroj: Filip Kadlečík

Môj zrak ako magnet priťahovali predné kolesá, ktoré sa vo verzii E-Tense Performance takmer nezmestili do podbehov. Môže za to rozšírená stopa, v prípade prednej nápravy o 24 mm, vzadu o 10 mm. Dizajnové ráfiky Brooklyn s priemerom 21” v kombinácii so širokými plášťami rozmeru 235/45 R21 vyzerali fantasticky. Platí sa však za ne daň. 

DS 7 po facelifte.
Zdroj: Filip Kadlečík

Nebojte sa, v rámci vyhotovenia Performance Line+ sú v prípade vozidla s výkonom (360 k) 21” disky kolies súčasťou výbavy. Mám na mysli inú daň. Po prvých desiatkach kilometrov strávených za volantom DS 7 som nadobudol presvedčenie, že 21” kolesá znižujú komfort tohto vozidla. Nie zásadne, ale v miere, ktorú by som ja nebol ochotný tolerovať. Chcem, aby ma DS rozmaznávalo, to mu totiž ide najlepšie. Nepotrebujem od neho tvrdosť, ktorú by som hľadal v iných automobilových stajniach.

Na druhú stranu treba uznať, že rozšírenie stopy v kombinácii s veľkými pneumatikami určite nie sú na škodu z pohľadu dynamickej jazdy. Vozidlo má v zákrutách výborný grip aj vo vysokých rýchlostiach. V režime Šport jeho progresívne riadenie stuhne a SUV je aj na kľukatých vlásenkách prekvapivo agilné. Pri nízkej rýchlosti v mestskej premávke som zasa ocenil veľmi dobrú manévrovateľnosť, ktorá v kombinácii s pozmeneným mäkkučkým riadením dáva jazde zaplnenými ulicami ľahkosť.

DS 7 po facelifte.
Zdroj: Filip Kadlečík

DS 7 po facelifte som zažil aj na diaľnici. Tam vyniká predovšetkým výborným odhlučnením. Limity francúzskej autostrády ma nepustili vyššie ako na tempo 120 km/h, no môžem povedať, že aj vtedy vedel plugin hybrid jazdiť v elektrickom režime. To ticho v kabíne je návykové. V mojom prípade ho prerušoval iba kvalitný zvuk audiosústavy Focal Electra.

Ak sa budete vyhýbať diaľnici, môžete počítač s elektrickým dojazdom na úrovni 50 - 60 kilometrov. Pri tempe 130 km/h klesá, tak ako v prípade iných elektrifikovaných vozidiel, dramaticky rýchlejšie. Aby som mal predstavu o možnej reálne spotrebe systému, meral som si 50 km okruh zložený z diaľnice, hustej mestskej premávky i malého horského priechodu.

Často som jazdil v režime Šport, ktorý sa snaží z pohonu vyťažiť maximum a bolo to cítiť. Toto auto je ako lokomotíva - keď sa rozbehne, má impozantný ťah. Po 50 km dynamickým tempom mi palubný počítač ukázal spotrebu na úrovni 4,4 l/100 km a približne polovičný zostatok kapacity elektrického akumulátora. Pri následnej umiernenej jazde som bez problémov prešiel ešte ďalších takmer 20 kilometrov v elektrickom režime. Vrátane krátkeho diaľničného úseku.

DS 7 po facelifte.
Zdroj: Filip Kadlečík

Za najväčší nedostatok DS 7 E-Tense Performance z pohľadu jazdných vlastností považujem odozvu spaľovacieho agregátu na plynový pedál. Ak chcete akcelerovať náhle, treba rátať s omeškaním, tzv. kick-down pohonu trvá príliš dlho. V elektrickom režime je odozva podľa očakávaní lepšia. Spaľovací štvorvalec bol responzívnejší vo vyšších otáčkach, tie však už negatívne vplývali na spotrebu.

DS 7 po facelifte.
Zdroj: Filip Kadlečík

Pri prémiových automobiloch dnes často počúvam kritiku na neadekvátnu materiálovú ponuku. V tomto prípade nič také nehrozí, najmä ak si zvolíte interiér Opera či Performance Line+. Takmer všade, kde som sa pozrel, bola alcantara alebo jemná koža nappa. Jednotlivé prvky kabíny sú robustné, spracované na špičkovej kvalitatívnej úrovni. Absolútne nič tu nevŕzgalo a modernizáciou sa z kabíny do istej miery vytratili aj čierne lakované plochy.

DS 7 má interiér, ktorého sa neviem nabažiť. Bavia ma na ňom jeho nápadité detaily, napríklad ozdobné línie vtlačené priamo do kože, decentné ambientné podsvietenie či netradičné ovládacie prvky na stredovom tuneli. Dnes už asi nikto nerieši, že ovládanie okien je neďaleko voliča automatickej prevodovky. Všetci sme si zvykli.

DS 7 po facelifte - cenník.
Zdroj: DS

Popri kvalite kabíny je pre prémiový automobil nemenej dôležitá technologická vyspelosť. Pred faceliftom infotainment DS 7 Crossback nebol najplynulejší, v tomto ohľade DS 7 (áno, už be označenia Crossback) zaznamenáva posun správnym smerom. Infotainment je jednoduchší, responzívnejší a ponúka najmodernejšiu bezdrôtovú konektivitu pre zariadenia s operačnými systémami Android aj iOS. Správna je aj evolúcia virtuálneho prístrojového štítu, ktorý je teraz zrozumiteľnejší a ponúka väčšiu flexibilitu zobrazení.

DS 7 po facelifte.
Zdroj: Filip Kadlečík

Technologický progres podčiarkuje aj prítomnosť matrix-LED svetlometov. 28 diód rozdelených do troch radov ponúka dosvit 380 m na dĺžku a 65 metrov na šírku. V zákrutách vodičovi prisvecujú inteligentným spôsobom - o 8 % zvýšia intenzitu krajných diód. Francúzska automobilka stále ponúka aj systém nočného videnia. Spolu s modernými prednými reflektormi vďaka nemu DS 7 patrí medzi najbezpečnejšie automobily, s ktorými môžete za tmy jazdiť. Aj za pomoci plejády asistenčných systémov dokáže efektívne chrániť posádku i chodcov.

Mohlo by vás zaujímať: