Spoločnosť Bentley plánuje celú svoju flotilu do roku 2026 vybaviť plug-in hybridnými pohonmi a od roku 2030 sa dokonca hovorí o totálnej elektrifikácii modelov luxusnej britskej značky. Nový Continental GT Speed s týmito ambíciami nemá nič spoločné. Svojim vrcholným športovým modelom špičková britská spoločnosť oslavuje spaľovací motor ako taký a to spôsobom, ktorý mu za desaťročia služby prináleží.

Bentley Continental GT Speed.
Zdroj: Auto Bild

Dvakrát prepĺňaný dvanásťvalec s architektúrou pripomínajúcou písmeno “W” sa môže pochváliť špičkovými parametrami 485 kW (659 k) a 900 Nm. Majestátne srdce modelu si vyžaduje veľký priestor, preto má Continental GT Speed krásne proporcie a dlhočiznú kapotu.

Technické údaje I Bentley Continental GT Speed
motor: benzínový dvakrát prepĺňaný W12 • objem: 5 950 cm3 • výkon: 485 kW (659 k) pri 5 000 - 6 000 ot./min. • krútiaci moment: 900 Nm pri 1 500 - 5 000 ot./min.• prevodovka: 8-st. samočinná • zrýchlenie 0 – 100 km/h: 3,6 s • max. rýchlosť: 335 km/h • rozmery (d/š/v): 4 850/1 954/ 1 405 mm • pohotovostná hm.: 2 198 kg

Výnimočný Continental rozhodne nie je len o motore, high-tech kúru Briti dopriali aj jeho podvozku. Je adaptívny, vie kompenzovať náklony karosérie pri prejazde zákrut a aktívne reaguje na výzvy povrchu, po ktorom práve grand tourer letí. Vďaka natáčaniu kolies zadnej nápravy je GT agilné a ukazuje sa to aj na uzavretom okruhu, na ktorom sme ho mali príležitosť otestovať. Keďže išlo o predprodukčný prototyp, na bežné cesty sme sa nedostali.

Bentley Continental GT Speed.
Zdroj: Auto Bild

Ani sekundu sme neľutovali fakt, že môžeme jazdiť “iba” po okruhu. Tu sme totiž mohli beštiu vypustiť z reťaze. 2,2-tonové luxusné kupé jazdí napriek svojej hmotnosti geniálne. Grip prednej nápravy je neuveriteľný, zdá sa, že masívny motor kolesá pribíja k asfaltu a v pomalších zákrutách je možné zadnú časť za pomoci jemnej práce s brzdami a plynom dokonca poslať do mierneho šmyku. Takú precíznosť sme od veľkého auta nečakali. V športovom režime nám do riadenia ESP príliš nezasahuje, dokonca dovoľuje spomínaný náznak pretáčavosti predtým, než obmedzí výkon.

Akonáhle ESP deaktivujete, športiak je úplne redefinovaný. Potom v závislosti od polohy pedálu akcelerátora zadné kolesá kopírujú zvolenú stopu, alebo sa vedia utrhnúť a viac než dvojtonové GT strúha až neuveriteľné drifty. V tejto generácii dokáže Speed všetko. Škoda, že Bentley zatiaľ neuvádza, koľko bude tento stroj na zábavu stáť. Prvé autá by mali byť klientom dodané koncom roka 2021.