Hybrid vs. spaľovací motor.

Testy Priame porovnanie hybridných a klasických spaľovacích verzií: Ktoré modely sa oplatia viac?

Foto: Auto Bild

29.12. 2019 17:00 Kombinácia spaľovacieho a elektrického motora funguje. Otázka však znie, či sa to aj oplatí. Porovnali sme tri modely s elektrickým pomocníkom verzus konvenčnú trojicu bez nich.

Nič si nenahovárajme, pre vodičov sú dnes ťažké časy: naftové motory smrdia, benzínové žerú, elektrické nedôjdu ďaleko. Bezproblémovou metódou tak ostáva hádam už len teleportácia. No nie?

Moment – pod plechmi niektorých áut predsa bijú až dve srdcia. Hybridy mixujú úsporný naftový s čistým elektrickým motorom (napríklad Mercedes E 300 de). Takéto spojenie motorov dokáže vydolovať z auta to najlepšie. Podobne ako v Mercedese aj v kufri iných automobilov čoraz častejšie nájdete akumulátory – vylepšujú tichý dojazd a spaľovací motor ponechávajú v úplnom pokoji. Zabúdať netreba ani na inú výhodu plug-in hybridov: cestná daň je nižšia a už čoskoro štát na ne zavedie opäť  cenové zvýhodnenie pri ich kúpe.

Hybridné modely ponúka čoraz viac automobiliek.
Hybridné modely ponúka čoraz viac automobiliek.
Zdroj: Auto Bild

Z praxe navyše vieme, že toto komplexné spojenie v reálnej premávke väčšinou funguje celkom dobre. Aký drahý je však tento špás v skutočnosti? Má to aj nejaké funkčné nevýhody? Napokon – treba neustále so sebou vláčiť druhý motor s batériami. Tieto otázky sme položili trom typom s dvojitým srdcom. Na porovnanie sme si zobrali vždy rovnaký model s klasickým spaľovacím motorom. Namerali sme spotrebu, spočítali náklady a vyhodnotili – tak sme napokon zo všetkých troch párov odfiltrovali vždy tú lepšiu, respektíve výhodnejšiu verziu.

Pre nás v teste: Mercedes E 300 de a jeho takmer rovnako silný braček 300 d. Od BMW prichádza model Active Tourer vo verzii 225xe. Podobne ako trieda E má aj „dvojka“ od BMW na palube akumulátor, ktorý sa dá nabíjať zo zásuvky. Jeho protivníkom sa stal model 220 d s naftovým štvorvalcom s výkonom 190 koní. Toyota ponúkla na porovnanie klasický hybrid. Kompaktné SUV s expresívnymi tvarmi, model C-HR 1,8 hybrid poháňa benzínový agregát s menším elektromotorom. Pri tomto pohone dokáže akumulátor poháňať vozidlo len kratší čas na menšiu vzdialenosť a nedá sa ani dobíjať zvonku. Na porovnanie sme vybrali model C-HR 1,2 turbo s výkonom 116 koní.

Video

Diskusia