ikona

Testy Letné pneu pre SUV: Jeden plášť úplne zlyhal

Foto: AUTO BILD

29.3. 10:09 Naši nemeckí kolegovia preverili desať pneumatík rôznych značiek. Viaceré ohodnotili ako príkladné, jednu vôbec neodporúčajú.

Podiel jednotlivých trhových segmentov sa počas ostatných rokov výrazne zmenil. Vo viacerých oblastiach sa do popredia dostali SUV a výnimkou nie je ani nižšia stredná trieda. V predajných rebríčkoch sa čoraz častejšie objavujú mená ako Qashqai, Tiguan, či Tucson. Mnohé z nich majú 17-palcové kolesá a práve teraz pre ne nejeden majiteľ hľadá obutie.

Rozmery obutia 225/55 R17 možno nájsť pri SUV viacerých veľkostí
Rozmery obutia 225/55 R17 možno nájsť pri SUV viacerých veľkostí
Zdroj: AUTO BILD

Dnešná ponuka obsahuje nepreberné množstvo rôznych pneumatík vhodných pre danú kategóriu vozidiel, pričom častým rozmerom je tu 225/55 R17. Tieto miery majú aj niektoré väčšie či menšie modely hodné športovo-úžitkového označenia. Práve naň sa preto zamerali v teste naši nemeckí kolegovia zo špeciálu Allrad a porovnali desať pneumatík. Ktoré dať na leto kompaktnému SUV?

Do testu boli zahrnuté nielen modely špičkových značiek ako sú Bridgestone, Continental či Goodyear, porovnania sa zúčastnili aj menej renomované mená. Svojho reprezentanta v ňom má americký Cooper, ale tiež kórejský Hankook či japonská firma Toyo. A nechýbajú ani čínske gumy, ktoré zastupujú u nás prakticky neznáme značky CST (Cheng Shin Tire) a Maxxis.

BLIŽŠIE HODNOTENIE JEDNOTLIVÝCH GÚM NÁJDETE TU

Hodnotenie bolo rozdelené do troch hlavných kategórii. V skúške sa hodnotilo správanie pneumatík v teréne, na mokrom pevnom povrchu a finálne tiež v suchých podmienkach. Testovali sa jazdné vlastnosti, brzdná dráha, komfort i hluk. Obutie dostávalo známky ako v škole a výsledný súčet určil konečné skóre. V dvoch prípadoch sa pre rovnaký výsledok muselo o priečku podeliť viac pneu.

Porovnanie ukázalo, že šetriť sa v prípade obutia zvyčajne neoplatí. Vidieť to na dvojici obutia z Číny. Extra lacný model od CST skončil posledný, kým o pätinu drahšie gumy Maxxis sa dostali na piatu priečku. Držiteľ desiateho miesta doplatil najmä na brzdnú dráhu. Na suchom povrchu to bolo zlé, ale na mokrom ešte horšie. Oproti tým najlepším zaostal v disciplíne 100-0 km/h o 13 metrov!

Takto dopadlo známkové hodnotenie letných pneumatík pre kompaktné SUV
Takto dopadlo známkové hodnotenie letných pneumatík pre kompaktné SUV
Zdroj: AUTO BILD
Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia