Veľa miesta aj elektrická mobilita. Je celkom pochopiteľné, že SUV s plugin dvojitým pohonom sú momentálne v kurze. Zodpovedajúco tvrdo bojujú o miesto na trhu. Od roku 2019 patrí medzi stálice Ford Kuga. S dĺžkou 4,61 metra úspešne reprezentuje všestranného umelca. Za minulý rok sa len v Nemecku predalo takmer 30 000 kusov.
Rovnako dlho je na trhu náš druhý protagonista Citroën C5 Aircross. Na Slovensku je populárnejší než Ford Kuga, čo dokazujú predajné čísla za rok 2021 (C5 Aircross: 239 ks, Kuga: 145 ks). Citroën bol odnepamäti stelesnením extravagancie na kolesách. Masívne Airbumps – vzduchové vankúše na ochranu predku a bokov karosérie –, ktoré sme prvýkrát spoznali pri modeli C3 Cactus, síce zvýšili hodnotu rozpoznateľnosti auta, ale boli otázkou vkusu. V rámci nedávneho faceliftu sa Francúzi rozhodli ísť na istotu a Aircross teraz pôsobí omnoho vyhladenejším dojmom – kompatibilný pre masy, ale aj viac zameniteľný. Fanúšikovia si však môžu vydýchnuť, v srdci zostal pravým Citroënom.
Hneď po nastúpení prebudí digitálny tachometer s lupou spomienky na legendárny model CX. Sedadlá sú široké a pohodlné, napriek tomu ponúkajú dostatočné bočné vedenie. Bon! Predovšetkým sa však C5 tak pekne rozprestiera okolo posádky, že sa okamžite dostavuje pocit pohodlia – akoby v nejakom kokóne. Navyše, použité materiály pôsobia hodnotne a pocitovo sú poctivo zmontované. Fakt, že infotainment ešte stále vyžaduje trpezlivosť a ochotu učiť sa, patrí pri značke, ktorá kedysi ponúkala ovládanie smeroviek kolískovým ovládačom, spínač na vyhrievanie zadného okna na streche a rádio medzi prednými sedadlami, k dobrým mravom.
Pokračovanie porovnávacieho testu nájdete na nasledujúcej strane