Radi stláčate? Potom si kúpte Hyundai. Alebo radšej otáčate? V tom prípade by bola Kia čosi pre vás. V každom prípade ide o to, ako v Tucsone alebo v novom Sportage zaradiť prevodový stupeň. V Sportage sa prevodovka ovláda malým otočným ovládačom na stredovom tuneli, v Tucsone dve tlačidlá určujú, ktorým smerom sa auto vydá. Podobné je to pri klimatizácii alebo pri voľbe jazdných režimov: malé rozdiely vo vyhotovení tlačidiel a v rozmiestnení symbolov. Takže – všetko je napokon len otázkou vkusu?

Kia Sportage a Hyundai Tucson.
Zdroj: Auto Bild

Dalo by sa to vidieť aj tak. Aj preto, lebo za tlačidlami a svetielkami sa v obidvoch autách deje presne to isté. V obidvoch autách reguluje otáčky benzínového 1,6-litrového turbomotora sedemstupňová dvojspojková prevodovka. Štvorvalcu pomáha cez remeň aj 48-voltový mildhybridný systém. Výkon rozdeľuje na všetky štyri kolesá podľa druhu povrchu elektronicky regulovaný systém.

Technická architektúra je pri obidvoch Kórejčanoch identická. Jasné, ide predsa o koncernovú stavebnicu. Kia Sportage a Hyundai Tucson sú dvojičky podobne ako VW Tiguan a Škoda Kodiaq. Ktorý z týchto dvoch Ázijčanov však lepšie jazdí? Prezradíme vám už teraz: ani jeden, tu vládne remíza! Náš porovnávací test totiž ukázal, že v rámci pohonu neexistujú takmer žiadne výrazné rozdiely.

Pozrite si obidve SUV do detailu vo veľkej galérii

V testovaných kórejských SUV pracuje 1,6-litrový turbomotor. Pod jemným plynom príjemne decentne, pri vyššom nasadení vrčí mechanicky počuteľne. Pri najvyšších otáčkach motor pôsobí veľmi namáhaným dojmom, typický štvorvalcový hluk kazí zábavu z vysokých otáčok.