Hyundai prináša svoju úspešnú Konu v ostrej verzii N s prepĺňaným dvojlitrom s výkonom 280 koní. To je dosť sily na to, aby na diaľnici alebo dokonca na pretekárskom okruhu vyzvala do súboja etablovanú konkurenciu. Tá sa volá Mini Countryman John Cooper Works a VW T-Roc R. S výkonom 306 koní (Mini JCW) a 300 koní (VW T-Roc R) sa rozhodne ani jeden nemusí skrývať. Kto však napokon získa celkové víťazstvo?
Čisto vzhľadovo sa naše trio príliš neodlišuje. Zopár spojlerov tu, niekoľko líšt tam – hotovo. Vďaka veľkému zadnému difúzoru si nováčik s menom Kona N dovoľuje najextrovertnejší nástup. Aby sme zistili, ktorý z našich troch kandidátov získa najviac bodov, poslali sme ich do vzájomného súboja. V meste, na okresnej ceste, na diaľnici a, samozrejme, na našom testovacom okruhu Contidrom môžu ukázať, čo sa v nich skutočne ukrýva.
Toto ponúkajú
Kompaktné interiéry umiestnené o pol stupňa vyššie. S dĺžkou 4,22 metra je Kona najkratšia. Zatiaľ čo vpredu sú ešte priestorové pomery celkom v poriadku, vzadu to môže byť občas tesné. S objemom 361 až 1 143 litrov je jej batožinový priestor najmenší. Zato je tu všetko slušne spracované, jednoduché plastové obklady môžu niekoho v tejto výkonnostnej triede iritovať, v danej kategórii vozidiel sú však úplne bežné. Podobné vidíme v T-Rocu, ktorý si musel od svojho nástupu pred štyrmi rokmi už kadečo vypočuť. Napríklad o roztrasenej palubnej doske pokrytej lacným plastom, aký poznáme inak len z úžitkových vozidiel.
Spracovanie a ovládanie je však v T-Rocu v poriadku – niekde sa predsa muselo ušetriť. Toto SUV s dĺžkou 4,24 metra ponúka najšikovnejšie využitie vnútorného priestoru. Práve vpredu tu v porovnaní s konkurenciou nájdete rozhodujúce centimetre navyše. Škoda len, že VW v rámci sedadiel neurobil svoje domáce úlohy poriadne. Žiadna variabilita, žiadne nastavenie sklonu operadiel vzadu a k tomu príliš slabá bočná opora v hornej oblasti, to je slabé.
Hyundai a predovšetkým Mini to so sedadlami vedia lepšie. Angličan svoju posádku zovrie ako do klieští a nepustí ju. Navyše vás okúzli najlepším spracovaním a najkvalitnejšími materiálmi. Vďaka dĺžke 4,30 metra aj najväčším kufrom. Meno Mini sa tak mení na mierne mätúce označenie. Zvyknúť si treba aj na ovládanie, ktoré je o čosi náročnejšie. Hoci je logický systém iDrive od koncernovej matky BMW nápomocný, systémy v Hyundai a VW sú predsa len intuitívnejšie.