Dizajn tristoosmičky je skutočne výnimočný, impozantnú prednú masku v spojení s novým logom dopĺňajú vystupujúce a ostro rezané zadné svetlá s výraznými elementmi. Len sucho skonštatovať, že „vyzerá zaujímavo“, takmer hraničí s rúhaním. Ešte viac než táto modrá farba sa nám páčila zelená metalíza na naftovej verzii, o ktorej sa zmienime tiež.

Peugeot 308 PHEV: Základ verzie PHEV tvorí prepĺňaný benzínový štvorvalec a elektromotor. Výkon systému je 225 koní.
Zdroj: Michal Bednár

Dizajn interiéru pokračuje v hranách exteriéru. Nájdete tu skutočne výnimočné tvary, najmä smerom k spolujazdcovi. Je tu veľa displejov, celkovo až tri. Ten úzky, a to pod najväčším stredovým dotykovým, sa nám však zdal pomerne zbytočný. Duplicitne ukazuje len funkcie, ktoré máte aj v rámci manuálnych ovládačov na klavírnej lište pod ním alebo na spomínanom hlavnom dotykovom displeji.

Opäť nás očarila zaujímavá prístrojová doska s 3D efektom, ktorú poznáme už z menšieho modelu 208. Trojdimenzionálny efekt vzniká premietaním druhého vrchného displeja na matnicu pred základným displejom. Radiaca páka bola nahradená kolískovým ovládačom, volant je – už tradične – maličký, dvojramenný, akoby z počítačovej hry. Klasický ovládač hlasitosti oceňujeme, tak ako vždy.

Peugeot 308 PHEV: Okej, na miniatúrny volant sme si už medzičasom zvykli. Palubná doska ostrých tvarov si však zaslúži náš obdiv.
Zdroj: Michal Bednár

Ako sme spomínali v úvode, naše vozidlo typu PHEV malo najvyšší systémový výkon veľmi slušných 225 koní. Základom je 1,6 turbo a elektromotor. Jestvuje aj slabšia verzia s výkonom 180 k. Dosiahli sme reálnych 52 km na jedno nabitie. Nabíjanie trvá dosť dlho, z obyčajnej zásuvky asi sedem hodín, z wallboxu menej ako dve. V kufri sme mali dva káble, základný domáci je v cene.

Pozrite si elegantný hatchback do detailu v našej galérii, kliknite sem

Potešili nás veľmi dobré a zábavné jazdné vlastnosti, hoci naftová verzia jazdila ešte lepšie. Zrejme to bude aj preto, že PHEV je o „trochu“ ťažšia, konkrétne o vyše 200 kg, a to pre technicky náročnú hybridnú pohonnú sústavu. Spotreba je najdôležitejšia, nám vyšla na 5,4 l/100 km. Samozrejme, záleží, ako často budete nabíjať. Musíme však spomenúť, že spotreba dieselovej verzie bola ešte lepšia – 4,5 l/100 km.