Peugeot 3008 Hybrid4.

Testy Peugeot sa zahryzol do elektromobility: 3008 má konečne 4x4, preverili sme ju aj v teréne

Foto: Filip Kadlečík

15.2. 12:00 PRVÁ JAZDA - Elektrifikácia automobilov dnes už nie je iba fenomén budúcnosti. Deje sa všade okolo nás a potvrdzujú to aj najnovšie produkty Peugeotu. Aké su plug-in hybridy 508 či 3008 a crossover e-2008?

Peugeot v najbližších mesiacoch na trh postupne vypustí viaceré elektrické i hybridné novinky. Najzaujímavejšou z nich je aktuálne model 3008 Hybrid4. Obľúbené SUV konečne dostáva pohon všetkých kolies a zasluhuje sa o to práve elektrická energia. Pod štýlovou karosériou bestselleru sa po novom skrýva jeden zážihový a dva elektrické agregáty. Pohonná sústava dokopy produkuje presne 222 kW (302 k) a 520 Nm.

Benzín v 3008 Hybrid4 spaľuje prepĺňaný štvorvalec so zdvihovým objemom 1,6 l, ktorý spolu s dopingom z jedného elektrického motora roztáča kolesá prednej nápravy. Silu tu tiež prenáša osemstupňová samočinná prevodovka eATN8. O pohon druhého páru kolies sa stará samostatný elektromotor, ktorý je zapracovaný do sofistikovanej viacprvkovej zadnej nápravy. Obidva elektromotory dosahujú vrcholný výkon pri 14 000 ot./min. a ponúkajú zhodne 83 kW (113 k). 

Na elektrinu aj cez 50 kilometrov

Peugeot 3008 je plug-in hybrid, to znamená, že jeho 13,2 kWh akumulátor viete dobíjať z domácej siete či nabíjacej stanice, to platí aj o type 508 či 508 SW. Ak je batéria vybitá, funguje ako štandardný hybrid - pomocou rekuperáciu nazbiera aspoň toľko energie, aby znížil spotrebu paliva pri rozjazdoch. Auto je veľmi dynamické, živé a vodiča láka na športovú jazdu.

Peugeot 3008 Hybrid4.
Peugeot 3008 Hybrid4.
Zdroj: Filip Kadlečík

Hybrid4 má dostatok výkonu aj pri vyšších rýchlostiach, výdatná pomoc elektrických motorov je tu citeľná. K dobrému jazdnému zážitku prispieva aj vynikajúco naladený podvozok, ktorý si zachováva tuhosť na asfalte, no nepoužiteľný nie je ani na rozbitých poľných cestách. Plug-in hybrid je tichý, kultivovaný a na cestovanie rozhodne príjemnejší, než čisto spaľovacie verzie. Dokáže však byť naozaj úsporný?

Podľa normy WLTP by elektromotor mal byť schopný na jedno nabitie zdolať približne 59 km. Spotreba energie bola po našej testovacej jazde na úrovni 25,4 kWh/100 km. Jednoduchý prepočet hovorí, že sme mali potenciál v bezemisnom režime zdolať bezmála 52 km. Treba však povedať, že sme vôbec nejazdili šetrne, práve naopak.

Trasa bola navyše kopcovitá a batéria takmer vybitá po predchádzajúcom off-roade, kde Hybrid4 dostal zabrať a ukázal sľubné schopnosti. Kumulovaná spotreba benzínu na úrovni šiestich litrov bola v prípade našej testovacej jazdy adekvátna, pri šetrnejšom zaobchádzaní môžete aj na dlhších vzdialenostiach pohodlne zliezť hlboko pod štyri litre.

Video

Diskusia