Ochutnávka nových plug-in hybridov Mercedes: Najviac zaujala naftovo-elektrická trieda GLE

Naša ochutnávka nových plug-in hybridov Mercedes sa začala v sprievode Áčka. Kompakt nesúci oficiálne označenie A 250 e sme skúsili s päťdverovou karosériou, v sedane sa bude správať vo veľkej miere rovnako. Ten môže byť teoreticky trochu úspornejší na diaľnici vďaka lepšej aerodynamike. V prípade triedy B očakávame zasa o pár percent horšie výsledky, keďže má vyššiu stavbu i hmotnosť.

Novej verzii triedy A výkon nechýba, v hybridnom režime je príjemne rýchla.
Novej verzii triedy A výkon nechýba, v hybridnom režime je príjemne rýchla.
Zdroj: Mercedes-Benz

Všetky tri vozidlá majú pod prednou kapotou 1,3-litrový benzínový štvorvalec s turbodúchadlom, na ktorého vývoji sa podieľal Renault. Motor má najvyšší výkon 118 kW (160 k) a krútiaci moment 250 Nm. Spriahnutý je tu s osemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou, do ktorej je integrovaný elektromotor s parametrami 75 kW (102 k) a 300 Nm.

Zhruba sto koní nie je na prvý pohľad veľa, no v praxi je to na pohon hatchbacku nižšej strednej triedy dosť. Aj vďaka okamžitej reakcii pri rozbiehaní sa. V čisto elektrickom režime má Mercedes-Benz A 250 e dynamiku postačujúcu aj na svižné prepletanie sa mestom, pričom svoje limity dáva vodičovi najavo pomocou plynového pedála. Po pretlačení oblasti vyššieho odporu systém štartuje spaľovaciu jednotku. Prípadne ju možno zapnúť manuálne, čo sa deje napríklad pri zvolení športového režimu. Voľba viacerých módov fungovania je samozrejmosťou.

Stuttgart dáva nabíjací port často do zadného nárazníka, to ale pre kompakty neplatí.
Stuttgart dáva nabíjací port často do zadného nárazníka, to ale pre kompakty neplatí.
Zdroj: Mercedes-Benz

Pri zapojení oboch agregátov dokáže systém vyprodukovať špičkové hodnoty 160 kW (218 k) a 450 Nm. Vtedy podľa papiera zrýchli klasické Áčko na stovku za 6,6 sekundy. Štvorvalec je však pod plynom trochu hlučnejší, než by sa nám páčilo. Najmä v kontraste s tichým bzučaním počas prevádzky len na batériu. Pri nej sa pomocou pádiel za volantom ovláda úroveň rekuperácie energie, no v prípade naštartovania spaľovacieho motora plnia rolu klasického manuálneho radenia.

Kompakt je schopný pojať 15,6 kWh elektriny, čo by malo podľa výrobcu vystačiť na dojazd 69 kilometrov. V praxi možno bez problémov rátať s hodnotou presahujúcou päťdesiatku. Akumulátor je umiestnený pod zadnými sedadlami, spod ktorých vytlačil palivovú nádrž. Tá sa sčasti presunula pod batožinový priestor. Jeho dno je o niečo vyššie než v štandardných verziách, reálne využiteľný objem sa ale v skutočnosti až tak nezmenil. Daným riešením utrpelo najmä miesto pod podlahou. Interiér je inak takmer nedotknutý, pribudli akurát špecifické prístroje či extra funkcie multimediálneho systému.

Pomocou infotainmentu možno presne sledovať spotrebu benzínu i elektrickej energie.
Pomocou infotainmentu možno presne sledovať spotrebu benzínu i elektrickej energie.
Zdroj: Mercedes-Benz

Tradičná obeť modelov PHEV v podobe výrazne menšieho kufra teda pri kompaktoch zo Stuttgartu celkom neplatí, no vyššia hmotnosť áno. Oproti klasickej dvestopäťdesiatke s dvojlitrom má model A 250 e viac než dva metráky navyše, čo si vyžiadalo použitie tuhšieho pruženia. Filtrovanie nerovností sa nám zdalo byť na prvých kilometroch o niečo horšie než pri bežnom Áčku.

Video

Diskusia