Úplne nový Mégane, to vidno na prvý pohľad. S tou aktuálnou štvrtou generáciou, ktorá zostáva v ponuke so spaľovacími motormi a ich hybridnými odvodeninami, nemá nič spoločné. Tento Mégane je elektrický a spočíva na elektrickej aliančnej platforme CMF-EV.
A jeho dizajn je úplne iný. Kolesá až v rohoch karosérie pre maximalizáciu vnútorného objemu (rázvor má 2,70 metra pri celkovej dĺžke auta 4,21 metra), akumulátor v podlahe má výšku len 110 milimetrov, pochádza od výrobcu LG a má znížený obsah niklu a zvýšený obsah kobaltu pre vyššiu energetickú hustotu. Tá dosahuje 600 Wh/l, čo je o 20 percent viac než v prípade ZOE. Na výber budú dve veľkosti batérie: 40 kWh pre dojazd 300 kilometrov a 60 kWh pre dojazd až 470 kilometrov podľa normy WLTP.
Nový elektromotor bol vyvinutý vnútri aliancie. Pre Nissan sa vyrába v Japonsku a pre Renault vo francúzskom meste Cléon. Elektricky budený synchrónny motor má oproti motorom s permanentnými magnetmi výhodu vo vyššom výstupnom výkone a nevyžaduje pri výrobe vzácne kovy. Motor je kompaktný a aj so spojkou váži 145 kilogramov, čo je o 10 percent menej než motor v ZOE. Pritom oproti starému elektromotoru sa mu značne zvýšil výkon aj krútiaci moment. Mégane E-TECH Electric bude dostupný v dvoch verziách: 96 kW (130 k) a 250 Nm a 160 kW (218 k) a 300 Nm.
Bude ponúkať všetky radosti elektrického pohonu vrátane prudkého zrýchlenia. Silnejšia verzia zrýchli na stovku za 7,4 sekundy.
Po priblížení sa k vozidlu s kartou vo vrecku na 1 meter sa svetlá rozsvietia a zablikajú, že dvere sú otvorené, zasunuté kľučky sa automaticky vysunú z dverí a po sadnutí za volant sa spustí uvítacia sekvencia na monitore aj ambientnom podsvietení. Dominantou je obrazovka OpenR v tvare obráteného písmena L.
Horizontálna časť pred vodičom v úlohe prístrojového štítu má plochu 321 cm² (1 920 x 720 pixelov) a vertikálna časť na stredovej konzole má plochu 453 cm² (1 250 x 1 562 pixelov). Multimediálny systém spolupracuje so vstavaným systémom Google, takže väčšinu prvkov poznáte zo svojho smartfónu. Vyskúšali sme si hlasové ovládanie: „Hej, Google!“ a fungovalo bezchybne – v angličtine. Klimatizácia má fyzické tlačidlá.
Žiadny stredový tunel, žiadna konzola. Podlaha je nezvyčajne rovná, sedadlá veľké a pohodlné. Miesta je vďaka veľkému rázvoru a vysokej streche dostatok. Kufor má objem 440 litrov, káble sú uložené pod dnom v špeciálnom oddelení s objemom 22 litrov. Tlačidlo Multi-Sense sa presťahovalo priamo na volant, náladové svetlo má na výber zo 48 farieb. Unikátom je funkcia Living Lights, ktorá farbu podsvietenia kabíny mení podľa vonkajších svetelných podmienok (deň, noc, svitanie a podobne).
Dizajnom príjemne prekvapil a úplne sa odlíšil od štvrtej generácie. Kabína je priestranná, multimediálny systém so zabudovaným Googlom výborný, veľké displeje krásne. Kvalitatívne je to veľký skok vpred. Nepoznáme však ceny, takže nadšenie môže byť ešte schladené.