ikona Fiat 500L Living

Testy Fiat 500L Living: Na rade je autobus

Foto: Ladislav Malák

19.3. 2014 13:00 FOTOTEST    Fiat 500 sa už zďaleka nedá automaticky označiť za malé auto. Zvlášť s takým veľkým interiérom ako má verzia L Living.

Ortodoxným milovníkom päťstovky v jej pôvodných kabelkovitých rozmeroch sa žalúdok určite vlnil už pri pohľade na 500L. Pojednanie o verzii 500L s prívlastkom Living, ešte o číslo väčšej, by preto mali riskovať iba nalačno. Tento test ale nie je prioritne pre nich. Je pre otvorené hlavy, ktoré zaujíma, ako to dopadne, keď sa cukríkové miniauto, napuchnuté na plnohodnotný kompakt, zväčší až tak, že je z neho de facto slušné empévéčko.

Ako to vyzerá, keď narastie veľké miniauto na ešte väčšie? Uvidíte v galérii. >>

Očakávali by ste za týmto milým ksichtíkom
Očakávali by ste za týmto milým ksichtíkom
Zdroj: Ladislav Malák

Kým päťstovka s prívlastkom L narástla oproti tej pôvodnej malej v podstate vo všetkých rozmeroch, pri pridávaní nálepky Living pribúdala hlavne dĺžka, celých 20 centimetrov a ešte aj 5 milimetrov. Rázvor sa ale nemenil, takže, hádate správne, narástol hlavne kufor. A sme vcelku radi, že sme v ňom nemali príplatkový tretí rad marketingových sedadiel, ale praktický, použiteľný, veľký a variabilný priestor pre batožinu.

Čo všetko sa dá robiť s litrami a metrami vnútorného a batožinového priestoru? Pozrite si v galérii. >>

Základný objem kufra sa dá zväčšiť z 560 na 638
Základný objem kufra sa dá zväčšiť z 560 na 638
Zdroj: Ladislav Malák

Jazdnými vlastnosťami sa Living od verzie L nijako podstatne nelíši, čiže sa nebudeme opakovať. Novým zážitkom, však bol pohon: tentokrát najväčší z ponúkaných agregátov, teda naftová jednašestka Multijet. V kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. S ambíciami uspieť nielen v meste, ako by to mohlo stačiť najmenšej päťstovke, ale aj na dlhých diaľničných presunoch. A to sa aj reálne podarilo.

Úsporný, pritom ale dosť silný naftový motor je ideálnou predstavou pohonu pre MPV. Viac v galérii. >>

Známe veselé dvojfarebné usporiadanie patrilo
Známe veselé dvojfarebné usporiadanie patrilo
Zdroj: Ladislav Malák

Pri najmenšej päťstovke sa s imidžovým príplatkom akosi automaticky ráta. Pretože tá porcia imidžu je ozaj neprehliadnuteľná. Jej značnú časť si zachoval aj variant 500L Living, lenže tu už tušíme trochu problém: klientela takéhoto praktického a šikovného automobilu predsa len zmýšľa podstatne racionálnejšie a za cenu, ktorá po pridaní pár príplatkových prvkov bez problémov vystrelí vysoko nad dvadsať tisícovú hranicu, by možno ten imidž aj obetovali. A čo vy: kúpili by ste? Dajte nám vedieť dolu v ankete.

Kliknite pre zobrazenie tabuľky s kompletnými parametrami testovaného automobilu

Video

Diskusia