ikona Jazdená Honda Jazz

Testy Jazdená Honda Jazz: Kvalitná muzika

Foto: redakcia

22.11. 2014 8:01 Jazz je typický menšinový žáner. Neoslovuje masy, ale presvedčí kvalitou, spoľahlivosťou a priestrannosťou, tak ako máloktoré iné malé auto.

Čo urobí mainstreamový rocker alebo dídžej? Kúpi si rýchle, tvrdé a hlučné auto. A potom sa čuduje, že sa mu do kufra nevojdú inštrumenty a aparatúra. To sa však nemusí stať, keď si zvolí nenápadnú, tichú Hondu Jazz. Tej sa do DNA segmentu B podarilo pridať aj nejaké tie MPV-gény, takže sa napriek vonkajšej dĺžke vozidla iba 3,9 metra naloží do kufra aj celé malé jazzové trio.

Milovníci davového mainstreamu asi unudene zývnu,
Milovníci davového mainstreamu asi unudene zývnu,
Zdroj: redakcia

Partia sa bude cítiť príjemne aj počas jazdy. Namiesto hip-hopového poskakovania podvozka, typického pre predchodcu, predvádza pruženie typu GE, uvedeného v roku 2008, iba decentný two-step. Existuje aj pár podvozkovo kultivovanejších konkurentov v triede, napríklad Polo alebo Corsa. Oba sú však vnútri jednoznačne tesnejšie a bicie by museli ostať doma.

Jazz síce nie je rodeným krotiteľom zákrut,
Jazz síce nie je rodeným krotiteľom zákrut,
Zdroj: redakcia

Jazz udáva základný takt 1,2-litrovým benzínovým štvorvalcom. Muziky dokáže vyprodukovať dosť, ale musí sa roztočiť až na 4000 obrátok za minútu. A platí to aj pre väčšie pohonné alternatívy. Sú to síce riadne fukoty, ale fanklub Hondy je na ne aj tak už navyknutý.

Technické údaje – Honda Jazz 1.4i i-VTEC
Motor
Radový štvorvalec vpredu priečne
Ventily / vačkové hriadele
4 na valec / 2
Zdvihový objem
1339 cm3
Výkon
73 kW (100 k) pri 6000 ot/min
Krútiaci moment
127 Nm pri 4800 ot/min
Max. rýchlosť
182 km/h
Zrýchlenie 0–100 km/h
11,5 s
Prevodovka / pohon
Automatická typu CVT / predné kolesá
Objem nádrže / palivo
42 l / benzín
Dĺžka / šírka / výška
3900 / 1695 / 1525 mm
Batožinový priestor
428 / 1398 l
Pohotovostná / užitočná hmotnosť
1102 / 453 kg

Ak chcete svojmu Jazzu pridať ozajstné rockové gule, zožeňte si ho s automatom CVT, ktorý pri prudkom zrýchlení prinúti motor 1.4i zavýjať ako onehdy nebohý Hendrix svojho Stratocastera pri americkej hymne vo Woodstocku. A naopak, ak je vaším subžánrom decentný elektronický džez, orientujte sa na malú Hondu po facelifte z roku 2011, kedy dostala hybridnú verziu.

Typické servisné problémy

Nie, typickí Japonci s minimom servisných problémov ešte nevymreli. Dokazuje to aj Jazz. Jeho potenciálneho vodiča môže rušiť skôr rustikálne spracovanie tak trochu hračkárskych materiálov, než reálne technické poruchy. Okrem mierne poddimenzovaného akumulátora malú Hondu takmer nič nezastaví.

Orientačné ceny vybraných náhradných dielov*
Alternátor
393 eur
Štartér
215 eur
Vodné čerpadlo
57 eur
Rozvodový remeň
0 eur (reťaz)
Koncový tlmič výfuku
71 eur
Predný blatník
60 eur
Predné brzdové kotúče a obloženie
83 eur

*bez nákladov na servisné práce

Drobnejšou nepríjemnosťou môže byť nonšalantne nepresný palivomer. A časom aj jemná korózia na hranách, konkrétne na podlahe, prahoch pod dverami, na veku batožinového priestoru a za nárazníkmi. Mierne nadpriemerný výskyt zaznamenávajú stanice technickej kontroly v prípade korózie brzdového potrubia po štvrtom roku života vozidla.

BANNER300

Testovacie vozidlo, jazda a verdikt

Vozidlo, ktoré sme skúšali, nieslo označenie 1.4i i-VTEC i-Shift, to znamená, že bolo vybavené väčším z dostupných benzínových motorov a automatickou prevodovkou s plynulou zmenou prevodového pomeru (CVT), ktorá prináša hlavne do mesta viac pohodlia obsluhy.

Podstatne vydarenejšie CVT než u predchodcu. Iba
Podstatne vydarenejšie CVT než u predchodcu. Iba
Zdroj: redakcia

V roku 2009, pri prvej registrácii vozidla, bola výbava Comfort síce tou najnižšou pre danú jednaštvorku, jej obsahom je však dokonca automatická klimatizácia. Sériovým prvkom sú aj elektrické predné okná či ESP. Nové auto stálo 17 250 eur. Teraz chce predajca za jazdenku s kilometrickým kontom necelých 43 tisíc sumu 8900 eur.

Pri tomto pohľade sa vám možno tlačia na jazyk
Pri tomto pohľade sa vám možno tlačia na jazyk
Zdroj: redakcia

Testované auto vyzeralo byť veľmi starostlivo ošetrované a pri skúšobnej jazde nevyplávali na povrch žiadne nepríjemné prekvapenia. Motor je veľmi tichý, na to, aby sa však rozhýbal, potrebuje vysoké otáčky, bodaj by nie, keď dosahuje maximum krútiaceho momentu skromných 127 Nm až pri hodnote 4800 za minútu. A tu už sa ale agregát patrične ozve.

Zadné sedadlá ľahnú poslušne ako dobre cvičený
Zadné sedadlá ľahnú poslušne ako dobre cvičený
Zdroj: redakcia

Spomínaná cena by sa nám zdala s ohľadom na technický stav auta úplne adekvátna. Ale za tú sumu by musela byť karoséria v dokonalom stave, čo žiaľ nebola: na prednej kapote aj na streche sme našli početné preliačiny po krupobití. Ich oprava síce nie je technicky extra náročná, ale na druhej strane ani bezplatná, a preto by sa nám za auto v danom stave viac páčila cena aspoň o tisícku nižšia. Inak je však Jazz ako taký hodný odporúčania: ak sa zmierite s nutnosťou vytáčať motory, tak sa vám odmení priestrannosťou a spoľahlivosťou.

Video

Diskusia