Jazdené Volvo V60

Testy Jazdené Volvo V60: Ako zo starej školy

Foto: Auto BILD

19.9. 2015 11:54 Kombi Volvo V60 už nedisponuje obrovským batožinovým priestorom ako jeho starší súrodenci i tak je to ale auto, s ktorým je radosť cestovať. A netreba sa báť ani jazdených exemplárov.

Najskôr Ford, potom Geely. Volvo má za sebou búrlivé časy. Ak by bolo V60 dieťa, boli by namieste obavy, či na ňom toľké nepokoje nezanechali nejakú traumu. Dokonca aj lojálni stúpenci značky majú s dôverou k novinke z roku 2010 problémy. Toľko dizajnu a tak málo úžitkovej hodnoty. Už ten batožinový priestor, ktorého maximálny objem 1 241 litrov je len mierne väčší než kufor tak obľúbeného typu 240. Akurát, že v ňom to bolo pri nesklopených zadných sedadlách.

Na Volvo V60 si priaznivci značky zvykali dlho
Na Volvo V60 si priaznivci značky zvykali dlho
Zdroj: Auto BILD

V dlhodobom teste nemeckej redakcie Auto Bild skončilo Volvo V60 D2 s celkovým hodnotením 1-. Dostať sa k najvyššej známke mu zabránil len multimediálny systém, ktorý sa pri 15 997 km pokazil. Tí, ktorí majú podozrenie na rovnakú chybu, by sa však najskôr mali uistiť, že chyba nie je inde. V minulosti totiž Volvo umožňovalo ovládať všetky tlačidlá a páčky aj v rukaviciach, no dnes je potrebné zápasiť s drobnými tlačidielkami ako z vreckovej kalkulačky, hľadajúc rôzne funkcie v menu.

Volvo V60 D3
Motor
Vznetový päťvalec/vpredu naprieč
Ventily/vačkové hriadele
4 na valec/2
Zdvihový objem
1 984 cm³
Maximálny výkon
120 kW (163 k) pri 3 000 ot./min.
Maximálny krútiaci moment
400 Nm pri 1 400 – 2 750 ot./min.
Maximálna rýchlosť
220 km/h
Zrýchlenie 0–100 km/h
9,4 s
Prevodovka/poháňané kolesá
manuálna šesťstupňová/predné
Rozmery d x š x v
4 628 x 1 865 x 1 484 mm
Objem batožinového priestoru
460 – 1 241 l
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť
1 684/496 kg

Kombi Volvo V60 je aj napriek relatívne malému objemu batožinového priestoru celkom vhodné auto na cestovanie. Pri jazde je tiché, sedadlá sú nadmieru pohodlné a dlhé prevody pomáhajú šetriť palivo. Znalci značky považujú za najlepší motor vznetový dvojlitrový päťvalec so znelým zvukom, ten však bol k dispozícii len do konca roku 2013. Nahradil ho štvorvalec s menšou spotrebou, ale tiež s nezáživným akustickým prejavom.

Sedadlá v kombi V60 sú pohodlné aj na dlhších
Sedadlá v kombi V60 sú pohodlné aj na dlhších
Zdroj: Auto BILD

Oba agregáty sú spoľahlivé, zasvätení odborníci však varujú pred verziou s výkonom 151 kW (205), pri ktorej môže dôjsť k poškodeniu v dôsledku riedenia oleja. Pokojné povahy ocenia model D2 s výkonom 84 kW (114 k), nie je to žiaden pretekár, no vystačí si piatimi litrami nafty na sto kilometrov.

Ponuka zážihových motorov, všetkých prepĺňaných, siaha od štvorvalca s objemom 1,6 litra a výkonom 110 kW (150 k) až po trojlitrový radový šesťvalec modelu T6 AWD, ktorý dosahuje maximum 224 kW (304 k). Toľko sily ale na potešenie sa z príjemného charakteru kombi V60 zväčša nie je potrebnej.

Testovaný exemplár

Ako jazdený exemplár sme preverili Volvo V60 z roku 2012 patriace do edície Ocean Race, ktoré podľa počítadla prejdenej vzdialenosti doteraz najazdilo 123 500 kilometrov. Predajca si zaň pýta 13 780 eur.

Povrch stredovej konzoly edície Ocean Race pôsobí
Povrch stredovej konzoly edície Ocean Race pôsobí
Zdroj: Auto BILD

K tomuto modelu patrí aj špecifická stredová konzola, ktorej povrch má evokovať oplachtenie lodí, na prvý pohľad však vyzerá skôr akoby bola poškrabaná. To je však len čisto estetický problém, hoci v tomto prípade evidentne platí, že menej by bolo viac.

BANNER300

Typické problémy: Podľa TÜV skoro dokonalé

Kombi V60 síce nie je žiaden priestorový zázrak, ale aj napriek tomu je to dobré auto. Dlhodobá kvalita je na vysokej úrovni a štatistiky TÜV to potvrdzujú: svetlá, brzdy, výfuk, to všetko býva bez problémov. Drobnými nedostatkami sú len možný únik oleja z motora a prevodovky a nadmerné opotrebenie hnacích hriadeľov.

Naopak úplne zbytočné je báť sa korózie. Potvrdila to napokon aj minuloročná prehliadka v rámci spomínaného dlhodobého testu, ktorá dopadla vynikajúco a tiež detailná previerka nášho dnešného auta.

Volvo V60 absolvovalo dve zvolávacie akcie. Prvá, v roku 2014 sa týkala napináku remeňa päťvalcových vznetových motorov, druhá, v máji tohto roku bola zameraná na aktualizáciu softvéru elektrickej parkovacej brzdy, ktorá sa za istých okolností mohla povoliť.

Hnací hriadeľ
Hnací hriadeľ
Zdroj: Auto BILD
Hnacie hriadele a únik oleja

Citlivým miestom typu V60 sú hnacie hriadele, ktoré sa opotrebúvajú rýchlejšie než je zvykom. Okrem toho hrozí tiež únik oleja ako z motora, tak i z prevodovky.

Pri naftových motoroch hrozí riedenie oleja
Pri naftových motoroch hrozí riedenie oleja
Zdroj: Auto BILD
Riedenie oleja

Pri modeloch so vznetovým motorom, ktoré sa používajú najmä pri jazdách na krátke vzdialenosti môže dôjsť k riedeniu oleja a následnej poruche agregátu. Najviac náchylná k tomu je verzia D2 s výkonom 84 kW (114 k).

Displej palubného systému
Displej palubného systému
Zdroj: Auto BILD
Ovládanie multimediálneho systému

Jedinou väčšou chybou v dlhodobom teste nemeckej redakcie Auto Bild bola porucha ovládania palubného multimediálneho systému.

Oplatí sa?

Bez ohľadu na to čo má pod kapotou, sa kombi V60 aj napriek drobným nedostatkom vyznačuje skutočne solídnou kvalitou. S potrebnou starostlivosťou sú bezproblémové aj exempláre, ktoré majú najazdených vyše 200-tisíc kilometrov. Možno ho pokojne považovať za Volvo zo starej školy. A to je dôvod, prečo je hodné odporúčania.

Volvo V60 D3: Orientačné ceny náhradných dielov v eurách*
Olejový filter
11,00
Vzduchový filter
31,00
Palivový filter
37,00
Kabínový filter
30,00
Sada rozvodového remeňa s vodnou pumpou
180,00
Napínacia kladka drážkovaného remeňa
65,00
Drážkovaný remeň
14,00
Spojková sada
324,00
Rameno prednej nápravy
118,00
Predný brzdový kotúč
80,00
Predné brzdové obloženie
87,00
Zadný brzdový kotúč
72,00
Zadné brzdové obloženie
67,00
Predný tlmič
120,00
Zadný tlmič
98,00
*bez nákladov na servisné práce

Video

Diskusia