ikona Test Dacia Lodgy Stepway

Testy Test Dacia Lodgy Stepway: Minibus plus

Foto: Ladislav Malák

24.4. 2015 14:04 FOTOTEST    Verzia Stepway nemusí pre každú jednu Daciu znamenať tie isté úpravy a extra prvky. Čo prináša kráľovi rumunského priestoru menom Lodgy?

Po modelovom variante Sandero Stepway uviedla Dacia vlani vo Frankfurte do svojej „stepnej“ partie dvoch nových členov: poloúžitkový Dokker a empévéčko Lodgy. Práve tomu druhému spomenutému z nich sme sa teraz rozhodli pozrieť na zuby. A dojmy z neho doplniť do archívu, kde už spočívajú naše názory na Lodgy s naftovým motorom z prvého podrobného testu aj na lacnejší benzínový variant za desať tisíc eur. Bez toho, aby sme na tomto mieste zbytočne opakovali to, čo už vieme.

Dacia Lodgy vo verzii Stepway vynikne hlavne
Dacia Lodgy vo verzii Stepway vynikne hlavne
Zdroj: Ladislav Malák

Pre Daciu Sandero prináša Stepway aj nejakú tú extra výšku. Pri vylepšovaní MPV Lodgy sa ale s týmto parametrom nehýbe. O nejakom extra talente na nespevnené cesty sa teda hovoriť nedá. Napriek tomu nemôžeme konštatovať, že by extra plastové prvky boli iba vyslovene na parádu. Ak už nič iné, tak aspoň ochránia dolnú časť karosérie pred škrabancami pri menších parkovacích incidentoch, od akých páchatelia radi a vcelku štandardne utekajú bez toho, aby sa priznali.

Ďalšie informácie o exteriérových prvkoch výbavy Stepway nájdete v galérii. >>

V interiéri modelu Lodgy sa variant Stepway prejaví dvoma rozličnými spôsobmi. Jednak slušnou výbavou, teda na pomery Dacie ozaj bohatou, keďže vychádza zo stupňa Arctica, ktorý už má klimatizáciu, palubný počítač, elektrické predné okná a kadečo ďalšie. A potom aj špeciálnymi prvkami tohto variantu, teda modro prešívaným tmavým čalúnením, ktoré nesie označenie Stepway na všetkých opierkach hlavy.

Kontrastné farebné prešívanie už dávno nie je
Kontrastné farebné prešívanie už dávno nie je
Zdroj: Ladislav Malák

Interiérové prvky výbavy Stepway si môžete pozrieť v galérii. >>

Motorizácia aktuálne testovanej verzie Stepway bola identická s tou z nášho prvého testu modelu Lodgy, teda naftový 1,5-litrový štvorvalec s výkonom 79 kW (107 k). Z tohto dôvodu sme ho teraz aj chceli ignorovať a zbytočne neopakovať už známe zistenia. Lenže prišli nové. Agregát aktuálne testovaného vozidla bol zjavne lepšie zabehnutý a napríklad v meste nám žral až o pol litra menej. Žiaľ, rozdiel oproti papierovým hodnotám je stále veľký. Pozrite si tabuľku a uvidíte.

Ani nie tak dávno Dacia neponúkala tempomat
Ani nie tak dávno Dacia neponúkala tempomat
Zdroj: Ladislav Malák

Cenovo predstavuje Stepway nárast o 900 eur oproti verzii Arctica, z ktorej vychádza. A to nám príde byť veľmi nepodstatný rozdiel, ak si vezmeme do úvahy, že okrem vizuálnych čačiek a mačiek je tu aj ďalšia extra výbava, napríklad už v štandarde máte 16-palcové hliníkové kolesá, kožený volant, či rádio s MP3-kompatibilným CD-prehrávačom a hands-free rozhraním.

Ani jeho finálna cena 14 690 eur bez príplatkových doplnkov, v sedemmiestnej verzii, s testovaným motorom, nám nepríde byť neférová, keď si zhrnieme, čo všetko Lodgy ako také dokáže a nedokáže a čo už vieme z predošlých testov.

Ďalšie prvky výbavy testovaného vozidla nájdete v galérii. >>

Niekto si možno položí otázku: Aký má význam voľba jedného z najpragmatickejších a najlacnejších modelov svojho segmentu, keď si ho následne predražíte imidžovo ladenou výbavou? Nuž, v tomto prípade taký, že Stepway má aj iné, nielen vizuálne a ozdobné extras. Ale ani tie, čo sú iba na parádu, nechceme zavrhnúť. Nikde totiž nie je napísané, že tí, čo preferujú autá z kategórie najlacnejších, nemajú právo na to, aby ich investícia vyzerala aspoň trošku viac k svetu. Toľko k Dacii Lodgy Stepway od nás. A ako to vidíte vy?

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1461 cm3
Max. výkon
79 kW/107 k
pri otáčkach
4000/min
Max. krútiaci moment
240 Nm
pri otáčkach
1750/min
Palivo
nafta
Pohon
predné kolesá
Prevodovka
šesťstupňová manuálna
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4498 mm
Šírka
1751 mm
Výška
1682 mm
Rázvor náprav
2810 mm
Pohotovostná hmotnosť
1205 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1280 kg
Užitočná hmotnosť
665 kg
Celková hmotnosť
1870 kg
Objem batožinového priestoru (VDA)
207/827/2617 l
Objem palivovej nádrže
50 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
175 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
11,6 s
Spotreba
Mesto - normovaná
5,3 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
4,0 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
4,4 l/100 km
Mesto - počas testu
6,3 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,2 l/100 km
Vidiek - počas testu
5,9 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
116 g/km
Emisná norma
Euro 5
Štandardná cenníková cena s DPH
Základná cena modelu
od 8 990 €
Základná cena verzie
od 13 190 €
Cena testovaného exemplára
15 439 €

Video

Diskusia