Test Hyundai Elantra

Testy Test Hyundai Elantra: Dobiehanie vlaku

Foto: Marek Pokrývka

22.9. 2014 17:12 Kórejský sedan prešiel po troch rokoch faceliftom, ktorý priniesol dizajnovú retuš a niekoľko ďalších zmien. Je vďaka nim vozidlo atraktívnejšie?

Označenie Elantra sa do portfólia juhokórejskej značky Hyundai vrátilo v roku 2011 po päťročnej pauze. Znovuzrodené vozidlo sa na trh vrátilo s jednoduchosťou v duši. Na rozdiel od predchodcov bol totiž na výber iba sedan s motorom 1.6 GDI a jedinou úrovňou vybavenia. S týmto modelom sme sa podrobne zoznámili v redakčnom teste.

Zmodernizovaný sedan Hyundai Elantra vo verzii
Zmodernizovaný sedan Hyundai Elantra vo verzii
Zdroj: Marek Pokrývka

Dnes sa však píše rok 2014 a automobil má za sebou medzigeneračný facelift. Ten nebol navonok veľmi výrazný, no popri malej dizajnovej retuši priniesol aj niekoľko ďalších zmien. Na typ Elantra sme sa preto v skúšobnej prevádzke pozreli opäť a zisťovali, či sa jeho atraktivita zvýšila.

:gallery:true:true:true:gallery:true:true:true  

Rýchly test Apple iPhone 6: Aký je?

Nový iPhone sme si poctivo vystáli v rade pred mníchovským Apple Store. Stálo to za to? Podrobnejšie v tomto článku na MobilManii.

Modernizácia iba v detailoch

Elantra nás už v minulosti oslovila svojím dizajnom, ktorý čiastočne vytŕča zo sivého priemeru štvordverových modelov nižšej strednej triedy. Krátke previsy, klesajúca strecha a odvážne línie dali tomuto modelu dynamický štýl. Omladenie na ňom nijako neubralo, práve naopak. Svetlomety s výraznými LED prvkami, nárazník s pochrómovanou mriežkou a najmä príplatkové disky s priemerom sedemnásť palcov podčiarkujú jeho dizajn.

Ani v interiéri nie je rozsah úprav omračujúci, modernizácia sa tu odrazila iba na detailoch. Zmenilo sa umiestnenie výduchov klimatizácie, lakťová opierka či displej na centrálnej konzole. Tieto prvky však v nás zanechali rozpačitý dojem. Opierka je na náš vkus aj po úprave trochu malá i tvrdá, no a dotyková obrazovka s priemerom 4,3 palca už v dnešnej dobe pôsobí archaicky. Najmä ak sa snaží preniesť obraz z parkovacej kamery.

Interiérovou novinkou je dotykový displej
Interiérovou novinkou je dotykový displej
Zdroj: Marek Pokrývka

Okrem týchto mínusov nám prekážalo aj niekoľko detailov, ktoré sme kritizovali už pri predchádzajúcom teste. Niektoré materiály použité v kabíne sú tvrdé ako skala, na veku batožinového priestoru chýba otváracie tlačidlo a do objemu kufra výrazne zasahujú jednoduché trčiace pánty.

Známy motor, no lepší podvozok

V rámci faceliftu sa pod kapotu Elantry nasťahovala aj alternatívna pohonná jednotka, naftový štvorvalec CRDi s objemom 1,6 litra, známy z iných modelov kórejskej značky. Do slovenských krajov však vozidlo zatiaľ prišlo iba v benzínovej forme. Nášmu testu sme preto podrobili tento model poháňaný vymierajúcim plemenom atmosférických agregátov.

Motor sa počas modernizácie nezmenil. Pravej nohe vodiča ponúka rovnakých 97 kW (132 k) a 158 Nm ako v minulosti. Na bežné jazdenie sú tieto parametre dostačujúce, absencia  väčšieho krútiaceho momentu v nižších otáčkach sa prejavuje najmä pri stúpaniach so zaťaženým autom. Vtedy sa neprepĺňaný štvorvalec dokáže dostať do problémov.

Vymierajúce plemeno atmosférických motorov má
Vymierajúce plemeno atmosférických motorov má
Zdroj: Marek Pokrývka

Napriek tomu môžeme na jeho adresu vysloviť pochvalné poznámky, za čo môže jeho príkladná kultivovanosť i spotreba paliva. V našom druhom teste sme mu namerali o deci menej než predtým, čo možno pripísať poveternostným podmienkam. Opäť sa nám teda podarilo podliezť výrobcom udávane čísla, čo sa nevidí často. V meste sme jazdili za 7,9 l/100 km, pričom na diaľnici si sedan pýtal 6,7 litra. Najúspornejším režimom boli tradične vidiecke cesty s výsledkom 5,2 l/100 km.

BANNER300

Negatívne hodnotenie si od nás v minulosti vyslúžilo gumené riadenie i podvozok ponúkajúci nepresvedčivú zmes jazdných vlastností a komfortu. Počas faceliftu sa v oboch partiách odohrali zmeny, čoho výsledkom je menej mínusových bodov. Pruženie nám napriek použitiu sedemnásťpalcových diskov kolies prišlo o niečo komfortnejšie, pričom zmenené obutie sa podpísalo aj pod lepší dojem z jazdných vlastností. Za silnú stránku auta to však stále nemožno považovať.

Akciový bonus vo výške 1 500 eur

Štandardný slovenský cenník sedanu Hyundai Elantra sa začína na čiastke 14 490 eur za úroveň vybavenia Classic. Nami testovaná verzia s označením Style bežne stojí o tritisíc viac. Aktuálne však importér ponúka bonus vo výške 1 500 eur, čím sa finančná štartovacia priečka dostáva na číslo 12 990, resp. 15 990 v prípade skúšaného vybavenia.

Za pekné sedemnásťpalcové disky kolies si treba
Za pekné sedemnásťpalcové disky kolies si treba
Zdroj: Marek Pokrývka

Sedan nižšej strednej triedy za 13-tisíc, to vôbec nie je zlé. Vozidlo, ktoré sme mali v rukách, však pochádzalo z opačnej strany cenníka. K najvyššiemu vybaveniu malo navyše metalický lak, disky kolies a tiež spomínané rádio s dotykovým displejom a kamerou. Príplatok za tieto tri prvky (500 + 500 + 430) dostal finálnu cenu na 18 920 eur. Po odrátaní akciovej zľavy je to  príjemnejších a naozaj konkurencieschopných 17 420 eur.

V hlavnej úlohe stále cena

Hyundai Elantra je na aktuálnom slovenskom trhu vymierajúcim druhom a nielen pre svoj atmosférický benzínový motor. Jednoduchou úvodnou ponukou mohol kórejský sedan potešiť nerozhodných, no predajným číslam jeho krátky cenník takmer bez možností výberu veľmi nenahrával.

Omladenie tohto typu sa na jeho atraktivite
Omladenie tohto typu sa na jeho atraktivite
Zdroj: Marek Pokrývka

Modernizácia sa snaží dobehnúť rozbehnutý vlak, no vo viacerých prípadoch (displej či lakťová opierka) je výsledok trochu rozpačitý. Pozitívne hodnotíme upravený podvozok. Vozidlo je tak po facelifte len o niečo atraktívnejšie a v rozhodovaní kúpiť/nekúpiť hrá hlavnú úlohu stále cena. Tá bola v minulosti nastavená pomerne príjemne a platí to aj po rozšírení ponuky.

Facebook like button

Kliknite pre zobrazenie tabuľky s kompletnými parametrami testovaného automobilu

Video

Diskusia