Nové MG4 je elektrické auto z Číny, pri ktorom nachádzame dosť podobností s VW ID.3. Nemusíme sa čudovať, lebo materský koncern značky MG sa nazýva SAIC a ten už desaťročia produkuje autá značky VW pre čínsky trh. Najprv dlho model Santana, teraz aj modely z elektrickej rodiny ID.

Architektúra interiéru sa podobá na tú v VW ID.3 - čo nie je na škodu. MG4 v testovanej verzii je športovejšie a tvrdšie.
Zdroj: Auto Bild

Tie nachádzame v každom plechovom záhybe. Najskôr: Auto dlhé 4,29 metra (VW ID.3 má 4,26 m) ponúka vnútri veeeľa miesta. Sedieť vzadu je veľmi príjemné. Nastupovanie a vystupovanie tiež. Batožinový priestor je kompletne čalúnený. Keď sa sklopí zadná lavica, získame takmer úplne vodorovnú ložnú plochu. Ako sa u nás hovorí: Viac auta nepotrebuje nikto!

Vitajte v triede ID.3! MG4 je dlhé 4,29 metra, verzia Luxury má dvojitý spojler.
Zdroj: Auto Bild

A vlastne ani viac jazdnej radosti. Jazdíme na luxusnom variante s výkonom 204 koní, ktorý sa dá odlíšiť podľa dvojitého zadného spojlera. V Nemecku stojí 37 990 eur, slovenská cena ešte nebola určená. Žiaľ, u nás momentálne nemáme ani štátnu dotáciu na elektrické autá. Tá nemecká zníži túto cenu v roku 2023 pod úroveň 30 000 eur.

Na prvý pohľad to tak možno nevyzerá, ale prístrojový štít je primalý. Veľmi malý displej za volantom a maličké písmenká.
Zdroj: Auto Bild

Motor je uložený vzadu a poháňa zadné kolesá, čo sa prejavuje na zábavnom štýle jazdy. Riadenie je priame, celé auto pôsobí tuho a športovo. Na malých terénnych vlnách a v úzkych zákrutách nám to robí dobrú náladu.

Kufor je celý čalúnený. Objem 350 až 1 165 litrov je okej.
Zdroj: Auto Bild

Ale ako rýchlo ideme? Koľko kilometrov sme už prešli? A kde je cieľ našej jazdy? Netušíme. Milí Číňania, písmenká na oboch monitoroch, to je hotová písmenková polievka. Neprehľadné a malé. Bez okuliarov nevidíme nič. A aj s nimi sa všetko mieša.

Oveľa viac obrázkov z testovania nájdete v galérii

Ale v tomto bode sľubuje MG nápravu a ako poznáme Číňanov, tak to bude rýchly proces! Čo nás zaujíma na elektrických autách najviac? Dojazd! Akumulátor s kapacitou 64 kWh sľubuje na jedno nabitie 400 kilometrov. Nabíjací výkon je pritom celkom slušných 135 kW.

Sedenie vzadu je pohodlné, rovnako aj nastupovanie a vystupovanie.
Zdroj: Auto Bild

Základný model s malou batériou (51 kWh) a nižším výkonom (170 koní) bude stáť 31 990 eur. Variant, ktorý si zaslúži odporúčanie, sa nazýva Comfort a má väčšiu batériu aj motor, ale na rozdiel od luxusnej nemá tepelné čerpadlo, vyhrievanie sedadiel a navigáciu. Tá stojí 35 990 eur.

Volič automatickej prevodovky má takýto okrúhly tvar.
Zdroj: Fred Roschki

Čo dokážeme odvodiť z týchto čísel? Tieto čínske elektromobily sa môžu predávať ako teplé rožky. A to ešte príde aj roadster ...

motor a pohonný systém MG MG4
Max. výkon 150 kW / 203 k
Palivo elektromotor
Pohon zadná náprava
Prevodovka jednostupňový reduktor, samočinná
rozmery, hmotnosti a objemy MG MG4
Dĺžka 4 287 mm
Šírka 1 836 mm
Výška 1 504 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 685 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ) 1 760 kg
Objem batožinového priestoru 350 / 1 165 l
Kapacita batérie 64 kWh
jazdné výkony MG MG4
Max. rýchlosť 160 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,9 s
spotreba MG MG4
Kombinovaná - normovaná 16 kWh/100 km
aktuálne cenníkové ceny s dph MG MG4
Základná cena modelu od 31 990 €
Základná cena verzie od 37 990 €
Max. výkon
MG MG4 150 kW / 203 k
Palivo
MG MG4 elektromotor
Pohon
MG MG4 zadná náprava
Prevodovka
MG MG4 jednostupňový reduktor, samočinná
Dĺžka
MG MG4 4 287 mm
Šírka
MG MG4 1 836 mm
Výška
MG MG4 1 504 mm
Pohotovostná hmotnosť
MG MG4 1 685 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
MG MG4 1 760 kg
Objem batožinového priestoru
MG MG4 350 / 1 165 l
Kapacita batérie
MG MG4 64 kWh
Max. rýchlosť
MG MG4 160 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
MG MG4 7,9 s
Kombinovaná - normovaná
MG MG4 16 kWh/100 km
Základná cena modelu
MG MG4 od 31 990 €
Základná cena verzie
MG MG4 od 37 990 €