Kia e-Soul prekvapila modernou technikou a veľkým akčným rádiusom

Testy Jazdili sme s Kia e-Soul, sľubuje dojazd 452 km

Foto: Michal Bednár

13.5. 15:45 Tretia generácia crossoveru Kia Soul bude čisto elektrická. Kedy príde a ako jazdí? Vyskúšali sme si silnejšiu verziu s udávaným dojazdom presahujúcim 450 kilometrov.

Budúcnosť automobilizmu je v elektrine. Dnes sa ešte presne nevie, či bude pochádzať z palivových článkov a zásobníkov na vodík, alebo skôr z akumulátorov. V dnešnej dobe je však cenovo (aj technologicky) jednoznačne prijateľnejšie druhé riešenie.

Kia e-Soul môže mať dva elektromotory i batérie
Kia e-Soul môže mať dva elektromotory i batérie
Zdroj: Kia

My sme mali možnosť vyskúšať najnovšieho zástupcu elektroáut z dielne kórejského koncernu Kia. Model e-Soul je v poradí už treťou generáciou modelu Soul (od roku 2009), u nás sa už ale bude predávať len s elektrickým pohonom.

Dizajn prednej časti charakterizujú oblé tvary, absencia masky chladiča a úzke LED svetlomety. Zadok je omnoho zaujímavejší – nechýbajú charakteristické vysoké vertikálne združené svetlá, ktoré v noci vytvárajú zaujímavé svietiace linky. Vysoká je aj nakladacia hrana kufra, ktorý neukrýva akumulátory, ale priestor pre rezervné koleso, alebo nabíjací kábel. Ten sa pripája do otvoru pod záklopkou v prednej maske.

V interiéri zaujme netradične široký a nízky displej navigácie (uhlopriečka 10,25“), ktorý je zakomponovaný do hravého plastového kruhu. Prevodovka sa ovláda cez kruhový ovládač, úroveň rekuperácie páčkami za volantom. Na palube sú všetky asistenčné systémy, moderná konektivita (Kia Live Services/UVO Connect na 7 rokov zadarmo), airbagy či vysokopevnostná oceľ.

Už základné vybavenie elektromobilu je veľmi slušné
Už základné vybavenie elektromobilu je veľmi slušné
Zdroj: Kia

V ponuke budú dve verzie – lacnejšia s nižšou kapacitou akumulátora, kratším dojazdom aj výkonom motora (39,2 kWh / 276 km / 136 k) a drahšia, s väčšou kapacitou, väčším dojazdom aj výkonom elektromotora (64 kWh / 452 km / 204 k).Dobíjanie batérie z 0 na 100% cez AC Wall Box (7,2 kW) trvá 6 hodín a 10 minút, dobíjanie z 20 na 80% cez DC rýchlonabíjačku (100 kW) trvá len 42 minút.

My sme mali na prvú jazdu tú druhú - vysoký výkon a okamžitý nástup krútiaceho momentu 395 Nm (rovnaký v obidvoch verziách) dokáže katapultovať e-Soul na stovku za necelých osem sekúnd. Jazda je podľa očakávania tichá, bezpečná – moderná.

Kia e-Soul prekvapila modernou technikou a veľkým akčným rádiusom
Kia e-Soul prekvapila modernou technikou a veľkým akčným rádiusom
Zdroj: Michal Bednár

Toto je budúcnosť. Zatiaľ čo mnohí o nej zatiaľ len ešte snívajú, Kórejci už ponúkajú prvé praktické elektroautá. Škoda len, že pre nedostatok akumulátorov sa na ne dnes  musí čakať až 12 mesiacov. Od minulého týždňa už poznáme aj slovenské ceny novinky, štartovať majú na úrovni 35 690 eur.

Zdroj: Michal Bednár, Filip Kadlečík

Video

Diskusia