Predné svetlá nebudú delené a budú mať takmer obdĺžnikový tvar, nie sú tvarované do trojuholníka.

Testy Jazdili sme s novou Octaviou: Štvrtú generáciu už poznáme do detailu, prináša nevídané zmeny

Foto: Škoda

29.10. 8:00 Nastupujúcu generáciu Octavie sme mali možnosť testovať s výrazným predstihom. Prekvapila nás decentnou a elegantnou zmenou exteriéru, revolúciou v interiéri a príjemnými jazdnými vlastnosťami.

Novú Škodu Octavia sme si vyskúšali dlho pred svetovou premiérou. Očakáva sa, že na náš trh by štvrtá generácia mohla doraziť v prvom kvartáli budúceho roka. My už teraz vieme presne ako jazdí, ako vyzerá a aké zmeny prinesie. Auto Bild patrí medzi dve redakcie na Slovensku, ktoré takúto možnosť dostali. Škoda zatiaľ svoju novinku neodhaľuje naplno, neuvidíme teda všetky detaily. Hneď na začiatok však musíme povedať, že český bestseller sa poriadne zmenil a vylepšil.

Exteriér prešiel veľkou zmenou, sú tu nové LED matrix aktívne reflektory s 13 diódami, ktoré sa starajú o denné svietenie a jedenástimi pre diaľkové svetlá. Všetky pracujú navzájom nezávisle a mali by tak prispievať ku bezpečnej jazde aj za tmy. Nejde pri tom o známe koncernová svetlá I.Q. Light, ktoré už má napríklad Touareg, Passat či Golf. Toto sú reflektory vyvinuté Škodou a podľa našich informácií napríklad výbornou funkciou neosvecovania dopravných značiek nedisponujú.

Škodu Octavia štvrtej generácie sme si vyskúšali ešte kompletne zahalenú kamuflážou.
Škodu Octavia štvrtej generácie sme si vyskúšali ešte kompletne zahalenú kamuflážou.
Zdroj: Škoda

Z vizuálneho hľadiska je vozidlo uhľadenejšie, rozhodne krajšie a pôsobí majestátnejšie a hodnotnejšie. Delené svetlomety sú minulosťou, priestor tu dostávajú jednoliate LED reflektory, ktoré majú jemne zužujúci sa tvar. Nie sú však trojuholníkové ako pri modeli Scala. Čelná maska je opticky väčšia, prispieva k tomu i plastové lemovanie chrómového rámu mriežky. My sme zatiaľ videli iba Octaviu vo verzii Combi, tá je pre Škodu dôležitejšia a na trh dorazí o niečo skôr.

Silueta kombi čiastočne pripomína Octaviu tretej generácie, sú však na nej badateľné i vplyvy Superbu. Na vlajkovú loď sa viac podobajú i nové koncové svetlá s efektným LED podpisom a dynamickou smerovkou. Množstvo zmien tu nájdete aj priamo na karosérii. Páči sa nám, že Octavia sa dizajnovo posunula ďalej, stále si však zachováva svoju identitu a puto s predchádzajúcou generáciou. Až dodnes nás viazalo informačné embargo. Teraz už však môžeme povedať, že vizualizácia nemeckého Auto Bildu, ktorú sme zverejnili v priebehu minulého týždňa, zachytáva novú Octaviu s vysokou presnosťou. Grafik ju totiž pravdepodobne kreslil už s vedomosťami, ktoré sme v tom čase mali aj my.

V porovnaní s treťou generáciou narástla dĺžka štvrtej Škody Octavia Combi o 22 mm na 4 689 mm. Šírka narástla o 15 mm na 1 829 mm. Dĺžka verzie liftback je o 19 mm väčšia, keď meria 4 689 mm, šírka narástla o 15 mm na 1 829 mm. Rázvor sa pri oboch variantoch pohybuje na úrovni 2 686 mm, čo predstavuje rast o 6 mm. Pretiahnutú siluetu vozidla zvýrazňuje novo tvarovaný, plochý strešný nosič, atraktívnejší dizajn zasa až 19 palcové disky kolies. Mladá Boleslav sa môže pochváliť aj výbornou aerodynamikou, liftback charakterizuje hodnota cx od 0,24, kombi cx od 0,26.

Video

Diskusia