Honda e

Testy Jazdili sme s Hondou e: Japonci majú skvelý elektromobil, zatiaľ však má jednu veľkú nevýhodu

Foto: Honda

7.3. 9:00 Honda e je parádny elektromobil. Milý, svieži, obratný a plný zábavných technológií, ale má to svoju cenu. Vysokú cenu.

Toto auto nie je ničím menším ako začiatkom novej éry – tak to tvrdí Honda, ktorá je ešte stále najväčším svetovým výrobcom motorov. Agregáty boli vždy jadrom jej kompetencie. A aj elektromotor pod kapotou malého mestského približovadla  je z jej vlastnej produkcie. Honda e je prvým elektromobilom od Hondy a zároveň nosičom jej najmodernejších technológií. Prívetivý dizajn sa v ňom snúbi z technikou vyššej triedy a jazdnými vlastnosťami motokáry. V realite si ich môžete pozrieť na priloženom videu.

No a potom je tu tá cena. Drahá zábava. 34 990 eur za základ (136 koní) a 37 990 eur za Advance, s ktorou my práve jazdíme (154 koní). Čo za tie peniaze dostaneme? Najprv je to zážitok z budúcnosti. Žiadne spätné zrkadlá, ale kamery. V Audi e-trone za ne zaplatíte vyše 1 500 eur, Honda ich má v cene. Aj rýchlonabíjanie CCS je sériové (e-Up ho má za príplatok 650 eur). Vyspelý Parking Pilot, ktorý vás úplne bez zásahu vodiča vovedie do úzkej štrbiny na parkovisku, nestojí žiadne peniaze navyše. Pomaly sa nám objasňuje tá vysoká cena, lebo len v akumulátoroch to byť nemôže.

Honda e je „plnka“. V dne má uložený lítiovo-polymérový akumulátor s kapacitou 35,5 kWh, ktorý by v ideálnom prípade mal vydržať na prejdenie 222 kilometrov. Honda však mala iné priority ako obrí zásobník energie. Napríklad obrí displej, ktorý prekrýva celú palubnú dosku. Bočné obrazovky nahrádzajú vonkajšie spätné zrkadlá, časť pred volantom slúži ako prístrojový panel a potom sú tu dve dotykové plochy s uhlopriečkou 12,3 palca.

Honda e
Honda e
Zdroj: Honda

Spoločný matný kryt obrazoviek vytvára dojem jedného celku a nezvyčajne prísna kolmosť navodzuje dojem televízora. Veď si tu aj môžete premietať filmy či už cez HDMI alebo USB, pripojiť hernú konzolu Nintendo alebo iné zábavky. Vyslovením „OK Honda“ spustíte hlasové ovládanie, ktorého sprievodcom je animovaný smajlík poskakujúci po displeji a opakujúci vaše príkazy. Na naše pokusy o príkazy v angličtine reagoval rýchlo, hoci jeho schopnosti musíme preveriť až v redakčnom teste.

Honda e.
Honda e.
Zdroj: Milan Adámek

Pod širokou zobrazovacou plochou je vodorovná drevená lišta pripomínajúca stolček. Zámerom dizajnérov bolo vytvoriť dojem nábytku a obývacej izby, čo sa prejavilo aj na „nábytkárskom“ čalúnení sedadiel. Kresielka sú mäkké, pohodlné. Vpredu som mal pri výške 190 cm nad hlavou rezervu len jeden centimeter, ale posed bol pohodlný, mierne kolmý. Vzadu je miesta podstatne menej, ale stále som sa tam zmestil a pre dve deti to bude vyhovujúce. Batožinový priestor je malý, má len 171 litrov, čo je klasický prípad pre príručnú batožinu alebo malý nákup. Jednoducho: nákupný vozík.

Video

Diskusia