Aj u nás sa berie XC60 ako ideálne veľký model švédskej značky. Menší braček modelu XC90 je vďaka dĺžke 4,69 metra plne postačujúci pre rodiny. Jeho priestorová ponuka sa hodí pre štyroch pasažierov, hoci batožinový priestor celkom nezodpovedá starým dobrým kombi verziám značky Volvo.

Vďaka vydarenému dizajnu sa podarilo druhej generácii XC60, predstavenej v roku 2017, spojiť nordicky elegantný dizajn so športovým šmrncom. Najmä predná časť s monumentálnou maskou chladiča a full LED svetlometmi (Thorovo kladivo) imponuje aj po štyroch rokoch od uvedenia na trh. Nami testovaný exemplár bol prvýkrát prihlásený vo februári 2018 a vrátane výbavy Momentum plus zopár extra doplnkov stál 52 840 eur. Teraz má najazdených 170 000 kilometrov a predávajú ho za 24 680 eur.

Test jazdenky Volvo XC60
Zdroj: Auto Bild

Táto cena je jasnou indíciou vysokého záujmu o jazdené exempláre na trhu: podľa odhadov renomovaných spoločností by toto vozidlo malo stáť 18 250 eur. Na odškodnenie v našom XC60 nič neškrípe ani nedrnčí, ani po absolvovaní štyroch „obletov“ Zeme – vnútorné materiály a kvalita laku pôsobia presvedčivo. Jedine čalúnenie sedadiel a dno kufra by pokojne mohli byť menej citlivé na fľaky.

Počas jazdy je XC60 aj bez príplatkového vzduchového pruženia vo svojom elemente, pruží príjemne komfortne. Systém infotainmentu s názvom Sensus sa dá ľahko ovládať aj bez zvykania. Minimálne počas státia. Zvuk príplatkovej audiosústavy je vynikajúci. K charakteru XC60 sa skvelo hodí nami testovaný biturbodiesel D4 s výkonom 190 koní. Ideálne harmonizuje s 8-stupňovým automatom tejto štvorkolky.

Test jazdenky Volvo XC60
Zdroj: Auto Bild

Vznetový princíp práce dvojlitra síce ľahko rozpoznáte, vďaka silnému krútiacemu momentu 400 Nm a potešiteľne nízkej spotrebe mu to však radi prepáčite. Spotreba menej ako sedem litrov je reálna, minimálne vtedy, ak nebudete príliš často využívať maximálnu povolenú hmotnosť prívesu 2,4 tony.

Alternatívne je v ponuke naftový motor s výkonom 150 alebo 240 koní, benzínové agregáty majú od 190 do 326 koní a mild hybridy (benzín aj nafta) od 197 do 250 koní. Vrchol ponuky tvorí hriešne drahý plug-in hybrid T8 s výkonom 407 koní. Záujemcovia by mali venovať pozornosť servisnej knižke a verzii soft­véru: Volvo totič neustále dopriava svojmu populárnemu modelu nové a nové aktualizácie.

Test jazdenky Volvo XC60
Zdroj: Auto Bild

Nemá takmer žiadne slabiny

Ak oslovíte majiteľov XC60, nebudete počuť takmer žiadne frustrované odpovede. Na nervy môžu ísť len drobnosti: drnčiace mriežky reproduktorov prémiového sound systému alebo počas zimy nie celkom spoľahlivo štartujúci systém infotainmentu Sensus. Zvolávacie akcie sa týkali elektricky ovládaného veka kufra (2017 – 2018), upevnenia predných sedadiel (2017 – 2018), softvéru automatického brzdného systému (2019 – 2020), stieračov (2017 – 2019), ako aj funkcie ochrany pasažierov na základe chyby riadiacej jednotky (2020).