Tretia generácia Fabie má čo ponúknuť aj ako jazdenka

Testy Jazdená Škoda Fabia 3: Spoľahlivá investícia

Foto: redakcia AUTO BILD

23.7. 13:00 Hoci Škoda Fabia v dlhodobom teste nemeckej redakcie AUTO BILD nijak zvlášť nezaujala, z druhej ruky rozpráva úplne iný príbeh. Spoľahlivosť a dobrý stav však majú svoju cenu.

Škoda je na Slovensku najpredávanejšou značkou a veľkej obľube sa teší aj v Nemecku. Už len preto, že ponúka techniku Volkswagenu za oveľa nižšiu cenu. Rovnaký princíp dodržiava aj tretia generácia Fabie, ktorá sa predstavila koncom roka 2014. Je lacnejšia než podobné VW Polo či Audi A1, no po technickej stránke za nimi nijak zvlášť nezaostáva.

Tretia generácia Fabie má čo ponúknuť aj ako jazdenka
Tretia generácia Fabie má čo ponúknuť aj ako jazdenka
Zdroj: redakcia AUTO BILD

Aj testovacia Fabia našich nemeckých kolegov vyvoláva veľmi dobrý dojem a ponúka aj nejaký ten luxus, či už je to výbava, 16-palcové zliatinové disky alebo veľká navigácia. A volant pocitovo pripomína skôr vyššiu strednú triedu. Cena? Bazár v nemeckom Amelinghausene ponúkal tohto dvojročného Čecha s číslom 27 000 km na odometri za 12 950 eur. Na nemecké pomery asi slušná cena, na jednom zo slovenských portálov sa verzia 1.0 TSI predáva zhruba okolo 8 500 eur.

Malý trojvalec usilovne pracuje, radenie ide ľahúčko, výkon 75 k bohato postačuje. O to viac, že dva základné benzínové motory s výkonom 60 a 75 k ponúkajú veľkú istotu aj do budúcnosti. Obidva prichádzajú bez priameho vstrekovania a teda sa ich zatiaľ netýka diskusia o povinnom filtri pevných častích pre benzínové agregáty. Hoci všetky trojkové Fabie spĺňajú normu Euro 6, nemusí to vôbec nič znamenať, ako to dokazuje aj prípad dieslu.

Naftu nájdete vo Fabii iba vo forme 1,4-litrového trojvalca vo výkonových verziách 90 a 105 k. Síce s filtrom pevných častíc, no bez AdBlue. A práve preto sa podobne ako milióny ostatných ojazdených dieslov stáva potenciálnou obeťou budúcich obmedzení a zákazov vjazdu do miest.


Ďalšie podrobnosti o jazdenej Škode Fabii nájdete v galérii


To, čo v tretej generácii Fabie určite nenájdete, je športová verzia typu RS. V súčasnosti sa výkony končia pri 110 k, aj ponuka 125-koňovej edície R5 v rozsahu 600 exemplárov je viac než obmedzená. A starších verzií sa to týka dupľom. No kto by už len chcel, aby jeho novučičkú Fabiu nechal za sebou 180-koňový predchodca? Je to škoda, pretože práve „chrumkavej“ a v rely úspešnej tretej generácii by sa takáto top verzia naozaj zišla.

Zdroj: Redakcia AUTO BILD

Video

Diskusia