Honda HR-V Sport

Testy Honda HR-V Sport: Nečakane odlišné SUV

Foto: Milan Adámek

19.4. 14:30 PRVÁ JAZDA Najprv sme to brali len ako príchod najvýkonnejšej verzie, ale po prvých jazdách je jasné, že HR-V Sport je celkom iné auto.

Honda HR-V je predstaviteľom stále rastúceho segmentu mini SUV, v ktorom vďaka celkovému predaju 2,7 milióna kusov celosvetovo kraľuje. A keďže až štvrtinu predaných áut značky Honda v Európe tvoria športové modely, nebol žiadnym prekvapením príchod HR-V s prepĺňaným motorom 1,5 VTEC Turbo s výkonom 182 koní, ktorý bol prvýkrát použitý v najnovšej generácii Hondy Civic. Štandardne posiela výkon na predné kolesá cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku (vtedy má krútiaci moment 240 Nm), alebo využíva automat CVT (220 Nm).

Honda HR-v Sport má veľa čiernych a čierno-chrómových doplnkov
Honda HR-v Sport má veľa čiernych a čierno-chrómových doplnkov
Zdroj: Honda

Špeciálne pre verziu Sport vyvinula Honda technológiu Performance Damper. Ide o systém horizontálnych tlmičov v prednej a zadnej časti auta, ktoré sú votknuté na obe strany karosérie. V ostrých zákrutách znižujú náklon, zlepšujú stabilitu a zmenšujú vibrácie. Už aj tak dosť tuhá karoséria (27 % karosérie tvorí vysokopevnostná oceľ) pôsobí vďaka nim ešte tuhšie a torzné pohyby cez podvozok sa ďalej neprenášajú.

Upravené bolo aj riadenie, ktoré využíva variabilný prevod hrebeňa. Poskytuje rovnomernú odozvu pri malom a strednom vytočení kolies a plynulejšiu odozvu pri väčších uhloch natočenia. Elektrický posilňovač je nastavený tak, aby poskytoval stailnejšiu a plynulejšiu odozvu, čo sa mu aj darí. Všetky úpravy sa odrazili v podivuhodne dobrej ovládateľnosti a manévrovateľnosti, malých náklonoch a dokonca aj v zníženej hlučnosti (súvisí s nižšími vibráciami).

Prepĺňaný štvorvalec je výkonný aj úsporný, len odozva na plyn je trochu oneskorená
Prepĺňaný štvorvalec je výkonný aj úsporný, len odozva na plyn je trochu oneskorená
Zdroj: Milan Adámek

Napríklad pri jazde po dlažobných kockách je HR-V Sport oveľa komfortnejšie než bežné HR-V a v zárukách zadok neodskakuje na priečnych nerovnostiach. Vďaka podstatne vyššiemu výkonu sa na stovku dostanete za 7,8 sekundy, čo je na mini-SUV veľmi pekná hodnota. Auto je skutočne živé, hoci turbomotor pozdrží nástup maximálneho výkonu od plného zošliapnutia plynu skoro dve sekundy (a nie je to len záležitosť CVT).

CVT nie je práve dobrou voľbou, ak si chcete vychutnať danosti športovo ladeného (zámerne sa vyhýbame označeniu športového) SUV. Je otravná, nervózna a hoci medzi inými CVT patrí k tomu najlepšiemu, v porovnaní s veľmi výbornou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou je v tomto aute akosi navyše.

Vzadu pod čiernym nárazníkom sú dve výfukové koncovky, čierne sú aj prahy
Vzadu pod čiernym nárazníkom sú dve výfukové koncovky, čierne sú aj prahy
Zdroj: Milan Adámek

Sport sa odlišuje od bežnej verzie čiernymi doplnkami na karosérií, čiernymi diskami (18-palcov). Lesklý chróm bol nahradený takzvaným čiernym chrómom, exkluzívna čierna povrchová úprava so vzorom včelieho plástu je použitá aj na lištách prednej mriežky, ktoré prechádzajú do oblasti hmlových svetiel. Nové sú bočné prahy, obloženie podbehov, agresívnejší zadný nárazník, čierny kryty zrkadiel, dvojité koncovky výfukov a iné drobnosti. Športový vzhľad to síce dokresľuje, ale základné tvary nemení (dĺžka sa zväčšila o zanedbateľných 12 mm).

Zaujímavá je aj spotreba. Podľa výrobcu 5,9 l/100 km, naše predbežné skúsenosti hovoria o siedmich litroch. Každopádne na výkonné malé benzínové turbo je to veľmi dobré, realitu ukáže redakčný test.

Dvojfarebný interiér s červenou syntetickou kožou je doplnený plochami  s klavírovým lakom
Dvojfarebný interiér s červenou syntetickou kožou je doplnený plochami s klavírovým lakom
Zdroj: Honda

V interiéri sme uvítali dvojfarebnú kombináciu, klavírový lak aj farebné prešívanie čalúnenia a volantu a uspokojili sme sa s množstvom tvrdého plastu a zaostalým infotainmentom. Základná cena novinky je  26 290 eur, s CVT prevodovkou 27 590 eur. To je 6 700 eur viac ako štandardné HR-V. Ak by to bol príplatok len za tých 52 koní navyše, zdal by sa nám vysoký, ale tu dostávate auto s vylepšeným podvozkom aj riadením a bohatou výbavou.

Zdroj: Milan Adámek

Video

Diskusia