Honda Civic 1.0 VTEC Turbo Executive Sport Line.

Testy Honda Civic 1.0 VTEC Turbo Sport Line: Síce nejazdí ako Type R, no stojí omnoho menej

Foto: Marek Pokrývka

26.3. 17:00 KRÁTKY TEST – Japonský hatchback sme skúšali v novej verzii evokujúcej športový model, ktorá je dostupná výhradne so základným trojvalcom. Vyberať si pritom možno medzi vybaveniami Comfort a Executive.

Civic je v ostatných rokoch synonymom divokého dizajnu. Vydanie prezývané často UFO už síce vo výrobe dávno skončilo, no aktuálna desiata generácia je podobne odvážna. Najmä v prípade extrémnej verzie s označením Type R. Tá už sériovo pôsobí, akoby sa na nej vybláznil tuner. A nabrúsený štýl má svojich fanúšikov.

Pre ľudí túžiacich po extravagantnejšom vzhľade japonského kompaktu uviedla automobilka nedávno variant Sport Line, ktorý prichádza po drobnom facelifte modelového radu. Do slovenských obchodov dorazil začiatkom popri malej modernizácii plnotučnej športovej odrody. Medzičasom sme už stihli osobne zistiť, čo sa v ňom skrýva.

Predný nárazník disponuje väčším spojlerom a upravenými výplňami.
Predný nárazník disponuje väčším spojlerom a upravenými výplňami.
Zdroj: Marek Pokrývka

Do rúk sa nám dostal sivý exemplár postavený na čiernych sedemnástkach. Honda na ňom neurobila žiadne zásadné zmeny, akurát predný nárazník dostal odlišné bočné výplne s lakovanými plôškami evokujúcimi Type R a väčší spojler. Vzadu sa motív opakuje. Prítomný je výrazný difúzor, chýba akurát centrálne vyústenie výfukového potrubia. Najvýraznejším poznávacím znakom je krídlo na veku batožinového priestoru.

Prídavný dielec je navonok výrazný a vodič ho neprehliadne ani v spätných zrkadlách. Vrátane toho centrálneho. Nemožno však povedať, že by krídlo výrazne zavadzalo vo výhľade. Samotný interiér sa pri omladení takmer nezmenil. Multimediálny systém dostal po boku displeja fyzické tlačidlá namiesto dotykových, pričom softvér prešiel aktualizáciou. Za dnešnými štandardmi napriek tomu zaostáva grafikou i rýchlosťou reakcií.

Sport Line možno zvnútra spoznať podľa čalúnenia a radiacej páky.
Sport Line možno zvnútra spoznať podľa čalúnenia a radiacej páky.
Zdroj: Marek Pokrývka

Špecifikom variantu Sport Line je textilné čalúnenie s červeným prešívaním a najmä radiaca páka s guľatou hlavicou opäť pripomínajúcou Type R. Tentokrát však už má kovovú len vrchnú časť. Je to fajn najmä v zime, kedy môže materiál nepríjemne chladiť. O krásne krátkych a presných dráhach radenia asi hovoriť netreba.

Video

Diskusia