Môže to tak byť? Ferrari so šiestimi valcami? A keby len to! Tento exemplár má dokonca zástrčku, ktorá slúži na nabíjanie. Naša odpoveď – ide to dokopy a dokonca výborne.

Zadná časť so vzhľadom Spider robí model 296 GTB jedinečným. Medzi koncovými svetlami je aktívny spojler.
Zdroj: Auto Bild

Vnútri je 296 typické Ferrari. Všetko je zoskupené na vodičovej strane, ovládanie sa väčšinou vykonáva cez volant, k tomu displeje a klimatizácia, ktorá je napriek digitalizácii jednoduchšia ako tá v Golfe.

Malým, ale fajnovým doplnkom je panel s tlačidlami na voľbu prevodového stupňa na stredovej konzole. Pochrómovaná časť pripomína mohutnú otvorenú kulisu radenia raných modelov Ferrari.

Systémový výkon hybridu je 610 kW alebo 830 koní

Úplne nanovo skonštruovaný trojliter biturbo je kvázi polovica z V12 a dosahuje výkon 663 koní. Pre prípad akútnej potreby vyššieho výkonu je v zadnej časti medzi motorom a prevodovkou umiestnený jeden elektromotor, ktorý dodáva ďalších 167 koní. Kŕmi ho jedna vysokonapäťová batéria a používa sa v režime boost alebo na prejdenie 25 číro elektrických kilometrov.

Kokpit orientovaný na vodiča, zrozumiteľné ovládanie, slabšie bočné vedenie karbónových sedadiel (príplatkové).
Zdroj: Auto Bild

Pri otáčkach 6 250 dosahuje pohon maximálny krútiaci moment 740 Nm. Na stovku elektrizované Ferrari zrýchli za 2,9 sekundy, keď stopky ukazujú 7,3 sekundy, je už na tachometri údaj 200. Na prvý pohľad je úprimne očarujúce. Má typické tvary Ferrari, hoci je úplne nové.

Pohon zadných kolies sa stará o príjemnú pretáčavosť

Dojazd na elektrinu je 25 kilometrov, maximálna rýchlosť na elektrinu je 135 km/h .
Zdroj: Auto Bild

Tak poďme na to! Najskôr niekoľko kilometrov po kopcoch. Po pár minútach je jasné, že všetky reči o V6 sú len teóriou, a 296 zrýchľuje a hrá tak fenomenálne ako doterajšie Ferrari.

Nové elektrické riadenie je citeľne lepšie než to v 488 & Co. Človek konečne cíti, čo je na asfalte. Žiadna nedotáčavosť, ale jemná pretáčavosť – čo perfektne vedie 296 cez spletité zákruty.

Elektrická vetva pohonu pomáha pri zrýchlení, dávkovanie výkonu je pekne prepojené s benzínovou vetvou. Je pekelne rýchle a zároveň uvoľnene zvládnuteľné. Niečo také je možné len s Ferrari – dokonca aj s V6. Zo zvuku sa nedá určiť žiadny downsizing. Motor má charakter!
Je to famózne umelecké dielo so šialeným okolitým zvukom. K tomu znížený podvozok a ekologický režim.

ABS Evo prináša viac citu do karbónových bŕzd. Michelin Cup 2 R sú za príplatok.
Zdroj: Auto Bild

Spotreba asi v tomto aute nikoho netrápi, ale ak by sa niekto spýtal, tak to je: 7,4 l a 13,8 kWh na 100 kilometrov. Cenovka je už len banalita: 266 000 eur.