Počasie nám však veľmi v ústrety nešlo. Teplota sa pohybuje výrazne pod želanými 20 stupňami Celzia, 
a ťažké tmavé mraky sa zaťahujú rovno nad okruhom. Pretože väčšinou to najlepšie prichádza až nakoniec, najskôr nasadáme do modelu GT4 modrej farby Miami, s ktorým sme sa dopravili na okruh.

Porsche Cayman dostalo verziu GT4 po prvýkrát v roku 2015, v rámci radu 718 prešlo zmenami.
Porsche Cayman dostalo verziu GT4 po prvýkrát v roku 2015, v rámci radu 718 prešlo zmenami.
Zdroj: Auto Bild

Rýchla jazda priamym smerom? To dokáže, ľavou zadnou. Prevŕtaný motor boxer z modelu 991/2, ktorý prešiel z turba na  atmosférické plnenie, točí neľútostných 8 000 otáčok. Väčší braček zvláda ešte o tisíc viac, ale napokon - určitý odstup a rešpekt musí byť zachovaný.

To isté platí pre zvukovú kulisu – najmladší člen partie sa musí postaviť pekne dozadu. Zodpovedný je za to však aj filter pevných častíc. Porsche ale nezostalo nečinné a dokázalo aj modelu GT4 vykúzliť nádherné mechanické tóny. 
Teraz sme sa však dostatočne zahriali, hor sa na trať!


Chrumkavé radenie s príjemnou guľatou hlavicou je neustálym zdrojom radosti.
Chrumkavé radenie s príjemnou guľatou hlavicou je neustálym zdrojom radosti.
Zdroj: Auto Bild

Páka prevodovky potiahnutá alkantarou sa precíznosťou svojich dráh môže porovnávať s chirurgickým nástrojom, hoci prevodová skriňa nepochádza z modelu GT3. Krátke dráhy, tesné odstupňovanie – kto netrafí ten správny stupeň, sám je na vine.

Toto umelecké dielo inžinierskej zručnosti teraz musíme čo najefektívnejšie rozhýbať po zmáčanom asfalte pretekárskeho okruhu. Volant je celkom oslobodený od tlačidiel – tak sa nám to páči! – a ponúka prvotriednu spätnú väzbu. Riadenie nie je príliš tuhé ani príliš ľahké, takže aj amatérovi napadne po pár metroch vyskúšať si kariéru profesionálneho jazdca.

Ako prvý Cayman prelomil model 718 GT4 hranicu 300 km/h, hoci len o štyri kilometre.
Ako prvý Cayman prelomil model 718 GT4 hranicu 300 km/h, hoci len o štyri kilometre.
Zdroj: Auto Bild

Zatiaľ čo ukričaný atmosférický motor nám zdvíha chlpy na zátylku, citlivé karbónovo-keramické brzdy pri spomaľovaní berú dych, adaptívny podvozok s precíznou prednou nápravou (nie celkom bez tendencie k nedotáčavosti) má toto všetko pod palcom. Cayman dokáže hrýzť a to s veľkou náruživosťou!