BMW M5 generácie E39 sa v súčasnosti teší statusu kultového youngtimera. Nadčasový dizajn, ktorý v sebe už na prvý pohľad ukrýva prvky typické pre BMW, pestrá paleta motorizácii alebo povesť spoľahlivého auta z neho robia vyhľadávaný kúsok. O to viac, ak ide o špeciálnu verziu, ako napríklad vrcholová 540i alebo supersedan M5.

Práve eMko má pod kapotou vysokootáčkový motor s kódovým označením S62B50. Konkrétne ide o 4,9-litrový vidlicový osemvalec (ktorý BMW označuje za 5-liter) s výkonom 294 kW (400 koní) pri 6600 otáčkach za minútu a krútiacim momentom 500 Nm pri 3800 otáčkach za minútu. Spojený bol výhradne so 6-stupňovým manuálom Getrag a štandardom bol aj samosvorný diferenciál. To znie ako recept na zábavu za volantom.

Jeho nástupca, generácia E60, sa spoliehala na závodný V10 motor, ktorý je ale neslávne známy pre množstvo porúch od elektroniky až po žalostne poddimenzované ojničné ložiská. No dosť bolo teórie, pozrime sa na pravdepodobne jeden z najojazdenejších exemplárov BMW M5 generácie E39.

Nachádza sa v Spojených štátoch a na budíkoch svieti číslo, ktoré predstavuje ekvivalent prejdenia okolo zemegule takmer 22-krát. Strieborné BMW, ktoré vidíte na titulnej fotografii k článku, totiž prešlo neuveriteľných 542 500 míľ, teda približne 873-tisíc kilometrov.

Ešte pôsobivejší je fakt, že motor je pôvodný. Majiteľ dokonca tvrdí, že pôvodná je aj rozvodová reťaz. Samozrejme, takýto astronomický kilometrový výkon možno dosiahnuť len správnou starostlivosťou a údržbou. Zaujímavé je, že jeden používateľ v komentári k videu tvrdí, že sa o túto konkrétnu M5 posledných pár rokov stará. Vysvetľuje, že majiteľ mení olej približne každých 6000 míľ (cca 10-tisíc kilometrov) a prešiel na špecifikáciu 10W40.

Mohlo by vás zaujímať: