ikona Škoda Rapid Spaceback AM Skyline

Testy Škoda Rapid Spaceback Skyline: České sklo

Foto: Ladislav Malák

14.2. 2014 9:43 FOTOTEST    Jednou zo špecialít nového Rapida vo verzii Spaceback je sklenená strecha až po zadnú ešpézetku. Stojí za príplatok? A aký je diesel s automatom?

Rapid ako liftback si možno na ulici nevšimnete. Kratší Spaceback má podľa našich skúseností už väčšiu šancu, že upúta vašu pozornosť. A ak chcete niečo ozaj neprehliadnuteľné, kúpte si Spaceback vo výbave AM Skyline, ktorá má zvonku sklenenú strechu a vzadu rovnako tónované zadné okno opticky predĺžené až pod logo značky.

TIP: Všetko o ZOH 2014

Za týmto Rapidom sa počas testu otočilo viac hláv okoloidúcich než za inými. Viac o jeho špecialitách sa dozviete v galérii >>>

Kým Rapidu vo verzii liftback sa dá vyčítať istá
Kým Rapidu vo verzii liftback sa dá vyčítať istá
Zdroj: Ladislav Malák

Výbava AM Skyline nie je iba o sklenenej streche a dizajnovo väčšom zadnom okne, ale aj o slušnej kope ďalšej sériovej výbavy. Nájdete tu napríkad multifunkčný kožený volant, tempomat, automatickú klimatizáciu Climatronic, 17-palcové elektróny s gumami rozmeru 215/40, tmavé predné hmlovky s funkciou odbočovacích svetiel či zadné parkovacie senzory, rádio s CD a MP3. Ale našli sme aj niečo, čo sme hľadali automaticky, avšak márne....

Čo vám dá výbava AM Skyline okrem panoramatickej strechy? Pozrite sa na obrázky >>>

Tieto parádne čierne päťlúčové sedemnástky
Tieto parádne čierne päťlúčové sedemnástky
Zdroj: Ladislav Malák

Pod kapotou testovaného auta sme mali naftovú jednašestku, tentokrát však nie vo verzii s vyšším výkonom 77 kW (105 k), ale tú slabšiu, ktorá má v papieroch 66 kW (90 k). Navyše nie v kombinácii s dlhým päťstupňovým manuálom, ale s rýchlym sedemstupňovým robotom DSG. Aj menej výkonný diesel si s relatívne ľahkým Rapidom poradí celkom solídne, s dvojspojkovou samočinnou prevodovkou si výborne rozumie a výsledkom boli okrem iného ešte krajšie hodnoty spotreby.

TIP: Všetko o hokeji na ZOH 2014

Aké spotreby sme dosiahli s motorom TDI 66 kW a prevodovkou DSG? Zistíte v tabuľke aj v galérii >>>

Najlacnejší naftový Rapid stojí štandardne 14 430
Najlacnejší naftový Rapid stojí štandardne 14 430
Zdroj: Ladislav Malák

Ak vás „sklenený“ Rapid zaujal natoľko, že ste začali vytriasať koruny z prasiatka, vedzte, že ich musíte vytriasť o 2900 viac. Tých európskych. Lebo presne taký je rozdiel medzi najlacnejším Rapidom Active a výbavou AM Skyline. Je to veľa, túto cenu však relativizuje aj množstvo ďalšej výbavy, ktorá do balíka patrí. Pokiaľ ide o slabší diesel s prevodovkou DSG, je o 1200 eur drahší než ten silnejší s manuálom. Z hľadiska komfortu a spotreby by sme však radšej volili tento variant. 

Kliknite pre zobrazenie tabuľky s kompletnými parametrami testovaného automobilu

Video

Diskusia