TESTY Číslo osem žije! Test BMW M850i xDrive Cabrio: Elegantný silák, ktorému čosi chýba

06. Záver 81%

Číslo osem skutočne žije! Vo vyhotovení BMW M850i xDrive Cabrio je to bez najmenších pochybností úžasné vozidlo, ktoré v sebe kombinuje ohromné talenty. Na jednej strane ide o pohodlné otvorené auto kategórie GT. Ale skrýva sa v ňom mohutná sila, ktorá dokáže rozpútať poriadny rachot. Napriek vysokej hmotnosti pritom kabrioletu nechýba chuť na hladné hryzenie zákrut. A taktiež vie rebelsky pohodiť zadkom. Mokrú vozovku pokojne pokrstí tiahlym driftom, na tej suchej je to vďaka systému xDrive lepiacemu kolesá k zemi trochu náročnejšie. Športový charakter tomuto luxusnému a veľkému Bavorovi nemožno uprieť.

Rad 8 v skutočnosti nahrádza šestku, no vyššie číslo si dá zaplatiť.
Rad 8 v skutočnosti nahrádza šestku, no vyššie číslo si dá zaplatiť.
Zdroj: Marek Pokrývka

Napriek všetkým pozitívam samotného auta sme sa s ním celkom nestotožnili. Od oživenia takého ikonického modelu, akým pôvodná osmička bezpochyby je, sme totiž očakávali o niečo viac výnimočnosti. Dôvodov je viacero. Elegantný silák nepochybne vyzerá úžasne, ale s predchodcom porovnateľný „wow factor“ mu chýba. Rovnako ako ospevované motory s konfiguráciou V12.

Hierarchická pozícia nového BMW radu 8 je čisto marketingová. Reálne ide o náhradu za šestku, oproti ktorej ale stojí o poznanie viac. Najmä v prípade takto natlačenej verzie. V teritóriu 150-tisíc eur sa už môžete obzerať po mnohých výnimočnejších autách a netreba ani chodiť ďaleko. BMW i8 Coupé štartuje na úrovni 143 250 eur, roadster je o poznanie drahší so základom na úrovni 158 900 eur.

Nová osmička je perfektné auto, ale status svojho predchodcu nemá.
Nová osmička je perfektné auto, ale status svojho predchodcu nemá.
Zdroj: Marek Pokrývka

V prípade otvorených modelov je teda finančný rozdiel medzi dvomi rôznymi mníchovskými autami označenými číslom 8 značný. No ak sa bavíme o myšlienke pôvodného radu 8, teda moderného cestovného vozidla pre dvoch (prípadne núdzovo štyroch) s výnimočným výkonom a nezameniteľným dizajnom, dávnejšie uvedený plug-in hybrid ju napĺňa o niečo lepšie než novodobá osmička označená za jej druhú generáciu.

BMW radu 8 sa dočkalo reinkarnácie takmer 20 rokov po uvedení originálu.

Celkové hodnotenie

Dizajn
85%
Interiér
80%
Motor, spotreba
95%
Jazdné vlastnosti
90%
Cena
55%

Video

Diskusia