Cactus, ktorý aj keď občas pichá, si vás omotá

Testy Cactus, ktorý aj keď občas pichá, si vás omotá

9.8. 2017 11:00 Čo to je .

Čo to je

Citroën C4 Cactus je veľmi dôležitým autom pre Citroën, jeho predaje z neho robia takú malú hviezdu, ktorú priebežne automobilka vylepšuje. Poslednou „aktualizáciou" je víťazná kombinácia mnohých produktov z dielní PSA.

 
Cactus, ktorý aj keď občas pichá, si vás omotá
 Nestratí sa ani mimo ciest

Prepĺňaná 1,2ka s automatickou 6-stupňovou prevodovkou. Sklamanie hneď na začiatok? Spojený gauč namiesto predných sedadiel, ktorý poznáme z verzie s robotizovanou 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, je preč. Škoda, pre nás išlo o jeden z najsilnejších argumentov auta a peknou spomienkou na minulosť.

 
Cactus, ktorý aj keď občas pichá, si vás omotá
 Gauč je preč. nahradil ho dobrý automat

Ako to jazdí?

S podvozkom Citroën ešte stále nečaroval, záleží od veľkosti kolies, no naše „nové" auto sa správalo na 17-palcových diskoch pomerne komfortne, problémy stále robia ostré nerovnosti - tu si Cactus občas rád klasicky buchne.

 
Cactus, ktorý aj keď občas pichá, si vás omotá
 

 

Dôležitá novinka - motor s automatickou prevodovkou je bezchybná dvojka. Tak, ako očarila v iných modeloch, je to skutočne víťazná kombinácia. Priemerná spotreba v okolí 6 litrov poteší, no komfort dobrej automatickej prevodovky dramaticky mení pohodu za volantom.

 
Cactus, ktorý aj keď občas pichá, si vás omotá
 Nový joystick na palube

Na testovacích autách ale moderné prevodovky občas trpia, každý týždeň je za volantom iný vodič, alebo aj vodiči a tak sa prevodovka darmo učí. Vzhľadom na skromný objem sa nám zdalo, že občas zbytočne podraďuje napríklad pri dojazde do križovatky a následnej akcelerácii, ako keby nechcela využiť dostatočný krútiaci moment.

 
Cactus, ktorý aj keď občas pichá, si vás omotá
 Sedadlá sú pohodlné aj na dlhšie cesty, panoramatická strecha poteší najmä cestujúcich vzadu

Čo je na tom zaujímavé

Na Cactuse je zaujímavý najmä vzhľad, no nám sa páči aj prevedenie interiéru a veľa praktických úložných priestorov. V interiéri je síce cítiť cenu vozidla, ale treba pochváliť - ako sa s tým dizajnéri vyrovnali. Plasty v interiéri nie sú iba na ozdobu, ale sú tvarované tak, aby sa takmer všade dala odložiť väčšia či menšia drobnosť.

 
Cactus, ktorý aj keď občas pichá, si vás omotá
 Plast sá dá dobre tvarovať

Vďaka istej jednoduchosti (v pozitívnom zmysle) je interiér naozaj atraktívnym miestom, ktoré dokáže osloviť aj náročnejších potenciálnych majiteľov. Najmä pri zvolení dobrých poťahov a exteriérovej farby.

 
Cactus, ktorý aj keď občas pichá, si vás omotá
 Na rovinu - chýba nám tu (rovina)

Čo sa nepodarilo

K úplnej spokojnosti nám chýba možnosť sklopenia zadných sedadiel do roviny s batožinovým priestorom (kde ale poteší možnosť plnohodnotnej rezervy pod podlahou) a rýchlejší multimediálny systém. Absencia manuálnych ovládacích prvkov najmä v týchto horúcich týždňoch občas vedela pripraviť horúce chvíľky za volantom snažiac sa o reguláciu teplôt klimatizácie za jazdy.

 
Cactus, ktorý aj keď občas pichá, si vás omotá
 Plnohodnotná rezerva sa môže zísť

Záver

Cactus s novým a rýchlym automatom opäť získal argument pre kúpu. Pokiaľ máte radi podobne zvýšené autá a dizajn je pre vás dôležitý, Cactus ponúka veľmi sympatickú alternatívu k „prémiovejším" značkám.

 
Cactus, ktorý aj keď občas pichá, si vás omotá
 Traja si tu miesto nájdu

Motor

Palivo

benzín

Valce

3

Zdvihový objem (cm3)

1 199

Prevodovka

Automatická 6-stupňová

Poháňaná náprava

predná

Výkon

Najvyšší výkon (kW/k )

81 / 110 pri 5 500

Krútiaci moment (Nm)

205 pri 1 750 ot./min.

Maximálna rýchlosť (km/h)

188

Akcelerácia z 0 na 100 km/h

9,7

Spotreba

Udávaná výrobcom: mesto / mimo mesto / kombinovaná (l/100km)

6,5 / 4,3 / 5,1

Rozmery

Dĺžka/šírka/výška // rázvor (mm)

4 158 / 1 729 / 1 480 // 2595

Batožinový priestor (l):

348

Objem palivovej nádrže (l):

50

Prevádzková hmotnosť (kg)

1 205

Ceny

Cena základného modelu s rovnakou motorizáciou v deň zverejnenia testu

15 390,- €

Základná cena testovanej verzie (PureTech 110 EAT6 Shine)

17 090,- €

 

Autor: Andrej Ježo

 

Zdroj: andrej ježo  
Diskusia  ()

Video

Diskusia