Počítame centimetre, meriame desatiny, preciťujeme, načúvame, čítame. Potom rozdeľujeme body a na konci z toho vzíde víťaz. Takto prebiehajú všetky naše porovnávacie testy. Pri dynamických autách je, samozrejme, obzvlášť smerodajná aj rýchlosť. O jednom bode však pri športiakoch diskutujeme obzvlášť horúčkovito, hoci zaň nerozdávame žiadne extra známky. Ide o fascináciu. Veľmi radi totiž zisťujeme, čo robí športové vozidlo čímsi extra, okrem schopnosti šprintovať a rezať zákruty.

Porovnávací test Alfa Romeo a BMW M3.
Zdroj: Auto Bild

A dnes nastúpili na štart dve stelesnenia pojmu fascinácia – Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio sa postavila proti novému BMW M3. Rýchla bavorská mašina v porovnaní s najčistokrvnejšou športovou limuzínou z Talianska. Posledná menovaná je dáma s históriou, veľkým menom, mohutnou kultúrou chodu a očarujúcim motorom V6, ktorý vznikol z úzkej spolupráce s automobilkou Ferrari. Navyše, ohnivá Giulia svoje plné tvary natlačila do takých tesných ligotavých šiat, oproti ktorým by aj róby Giny Lollobrigidy vyzerali ako zaprášené vrece od zemiakov.

Porovnávací test Alfa Romeo Giulia QV a BMW M3 Competition.
Zdroj: Auto Bild
Porovnávací test Alfa Romeo Giulia QV a BMW M3 Competition.
Zdroj: Auto Bild

Aby sme zatiaľ aj zostali pri našom subjektívnom hodnotení – Giulia Quad­rifoglio znie lepšie než M3 a vodičovi ponúka zábavnejšie klasické usporiadanie palubovky s okrúhlymi prístrojmi namiesto pestrofarebne blikajúcich displejov. U nás je to teda jasné: pocitovo je rýchla Giulia to NAJ cestné športové auto. My v Auto Bilde sme však občas radi aj veľmi vecní redaktori. Takí, ktorých pocity sa rozvinú pri pohľade na tabuľku technických údajov a motýle v bruchu im prinesie pozorovanie výkonnostných kriviek a meranie stopiek. Takže, naspäť na začiatok. K meraniu, čítaniu, počítaniu... Pri všetkej láske k talianskemu spôsobu života - každé športové auto musí zvládať aj rýchlosť.

Čas BMW M3 Competition - 1:31,26 min.
Zdroj: Auto Bild
Čas Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio - 1:32,63 min.
Zdroj: Auto Bild

 O tú sa v BMW postaralo oddelenie „M“ dostatočným spôsobom. V skratke: nová M3 je momentálne najostrejším BMW s povolením na cestnú prevádzku. Rýchlejšie, aktívnejšie, bohatšie na zážitky a zároveň stabilnejšie počas jazdy nejestvuje! Dlhšia verzia: prvotriedna disciplinovaná armáda elektronických jazdných asistentov pomáha tejto trojke rýchlo šprintovať, aj v krajných situáciách zostať v stope, kolesá sýto držať na vozovke, premeniť silu na zrýchlenie, brutálny výkon rozdeľovať nežne, nestratiť nervy počas brzdenia pri tých najvyšších rýchlostiach a napokon aj poriadne nakopať fyziku do zadku. Na konci náš merací prístroj počas šprintu z 0 na 100 km/h vypľul pred čiarkou jasnú trojku (3,7 s), z rovnakej rýchlosti dokáže toto BMW zastaviť na dráhe len 32 metrov. Cez cieľovú čiaru nášho okruhu presvišťala „emtrojka“ za 1:31,26 minúty – senzačný údaj.