Peugeot 208.

Testy Aký je nový Peugeot 208? Testovali sme TOP i základný benzín, diesel a dokonca aj elektromobil

Foto: Filip Kadlečík

24.10. 5:55 PRVÁ JAZDA. Z Trnavy sa ozval rev malého levíčaťa, z ktorého sa môže stať kráľ segmentu. Nový Peugeot 208 nás nadchol vo viacerých ohľadoch.

V roku 1994 bol Peugeot 205, auto, ktoré sa neraz označuje ako spasiteľ celej značky, na vrchole síl. Nachádzal sa v strede svojho dlhého života a konkurencii nedával spávať. Presne v tom roku do kín dorazil aj Leví kráľ, animovaný film, ktorý nadchýna celé generácie.

V roku 2019 čakáme na príchod 208 na trh a krátiť si ho opäť môžeme v kine, pri sledovaní novej verzie populárneho Levieho kráľa. Prečo spomíname práve na túto rozprávku? Vidíme totiž paralelu, ktorú by nová dvestoosmička mohla zdieľať s ikonickým filmom. Z malého nenápadného levíčaťa sa totiž stáva silný lev segmentu B, ktorý má opäť potenciál konkurencii naháňať nočné mory. Mestský hatchback Peugeotu vyrábaný v Trnave nás nadchol vo viacerých smeroch.

Na revolučnej vlne

Z Peugeotu 208 srší sebavedomie už na prvý pohľad. Veľká čelná maska zdobená pochrómovanými detailmi dáva pekne vyniknúť logu francúzskej značky. Emblém typového označenia je už klasicky umiestnený nad levom Peugeotu, v štýle historických modelov značky. Dvestoosmička rozhodne nezabúda na svoju históriu, výrazným spôsobom ju však prekopáva.

Modrá farba je zatiaľ najkrajšia, ktorú sme na novej 208 videli.
Modrá farba je zatiaľ najkrajšia, ktorú sme na novej 208 videli.
Zdroj: Filip Kadlečík

Predné full-LED reflektory tvarom vzdialene pripomínajú pôvodnú 208, teraz však majú výrazný svetelný podpis, ktorý zasahuje až do hĺbky predného nárazníka. Imidžové riešenie dostáva aj základná verzia, ktorá si inak na cestu svieti len vďaka parabolám a halogénovým žiarovkám. Aj tá však vyzerá solídne a majiteľ sa za ňu rozhodne hanbiť nemusí. 

Nevýhodou dlhého diódového segmentu by mohlo byť iba predraženie opravy pri prípadnej nehode či škodovej udalosti. Predné reflektory sú z hľadiska techniky aktuálne, určite však nepatria na špičku automobilového trhu. Diódy tu totiž nie sú aktívne a nedisponujú funkciou vyrezávania okolitých objektov v diaľkovom režime. To však bežne nevie ani konkurencia.

Profil základného Peugeotu 208 taktiež prešiel evolúciou. Kabína je posunutá viac dozadu, čo necháva priestor dlhšej kapote. Vozidlo má vďaka tomuto kroku vyváženejšie a športovejšie proporcie. Ak sa rozhodnete pre variant GT Line, tešiť sa môžete aj na lakované nadstavce nárazníkov, ktoré spočiatku vyzerali nevábne, v realite však vozidlu veľmi sedia. 

Peugeot sa nechal inšpirovať trendom SUV a toto je výsledok. Príjemné spestrenie profilu automobilu. Na boku 208 nájdete aj ďalšiu nenápadnú ozdobu - v prípade variantu GT Line či e-208 tu hrdo tróni emblém označujúci danú verziu.

Koncové svetlá majú originálny dizajn.
Koncové svetlá majú originálny dizajn.
Zdroj: Filip Kadlečík

Zadná časť je dizajnovým majstrovským kúskom dizajnéra. Má maximálne jednoduché a minimalistické tvary, ktoré ozvláštňuje iba čierny pás spájajúci koncové svetlá. Pri konfigurácii zvážte, či autu dáte tmavý lak. My sme jazdili aj na čiernej 208, ktorá bola síce elegantná, no zadná časť v jej prípade trochu stratila čaro. Kontrast medzi lakom a čiernou lakovanou “spojnicou” bol preč. Zadné svetlá sa už v základe môžu pochváliť peknou 3D LED architektúrou, ktorá odkazuje na logo Peugeotu. Tri segmenty majú pripomínať tri pazúry leva. 

Anketa
Páči sa vám dizajn novej 208?
  • 91%
  • 3%
  • 6%

Dizajn je vždy subjektívna záležitosť, z nášho pohľadu však Francúzi tentokrát trafili do čierneho. Dvestoosmička sa vezie na revolučnej vlne, ktorú odštartovalo SUV 3008 a to je dobre. Mestský hatchback by mal byť atraktívny, svieži a hravý. To 208 dokonale spĺňa. Ak si nejakú budete konfigurovať, rozhodne siahnite po žiarivých farbách, hodia sa jej dokonale.

Video

Diskusia