Toyota bZ4X x-mode - 217 km

Toyota bZ4X
Zdroj: Auto Bild

Kto sa sťažuje na 244-kilometrový dojazd technologického dvojčaťa Subaru Solterra, určite nebude tlieskať Toyote bZ4X. Napriek porovnateľným vonkajším podmienkam Toyota zvládne o celých 27 kilometrov menej,  čo je naozaj málo. Je to škoda, pretože inak je s bZ4X radosť jazdiť. Ovládanie je bez nástrah, ESP je dobre vyladené  a komfort odpruženia je vhodný na dlhé vzdialenosti aj na  zlých úsekoch ciest. Bohužiaľ, aj Toyota si je vedomá kvalít elektrického SUV a za vozidlo s pohonom všetkých kolies si účtuje vysokú sumu 55 790 eur (verzia Prestige). Vďaka tomu je bZ4X s pohonom predných kolies, ktoré má len o 14 koní menej, ale cenovú výhodu 48 990 eur (verzia Comfort),  o niečo atraktívnejšie.

Výkon: 160 kW (218 k)
Pohot. hmot. : 2 044 kg
D/Š/V: 4 690/1 860/1 650 mm
Akumulátor  71,5 kWh (netto)
Cena: od 55 790 eur

MG5 - 178 km

MG5
Zdroj: Auto Bild

Páči sa vám elektrický, ale nie nevyhnutne vysoko posadený? Potom je pre vás MG5 tou správnou voľbou. Jediné elektrické kombi na trhu ponúka batožinový priestor s objemom od 479 do 1 367 litrov na dĺžke 4,60 metra. Operadlá zadných sedadiel sú však výrazne kolmé, takže vyšší cestujúci musia žiť s obmedzeným priestorom na hlavu a s výrazne ohnutými kolenami. Zážitok z jazdy je oveľa príjemnejší. Elektromotor s výkonom 177 koní je dostatočne svižný a podvozok je spoľahlivý takmer vo všetkých situáciách. Najväčším potešením je cena 32 813 eur. Ale vychádzame len z tej nemeckej, lebo na Slovensku sa ešte nezačal predaj. Háčik s MG: nie práve obrovská 50,3 kWh batéria sa vyčerpala už po 178 km pri ľadových mínus troch stupňoch. Za 3 000 eur je však k dispozícii batéria s kapacitou 61,1 kWh.

Výkon: 130 kW (177 k) 
Pohot. hmot.: 1 597 kg
D/Š/V: 4 600/1 818/1 543 mm
Akumulátor:  50,3 kWh (netto)
Cena: od 32 813 eur