Japonské autá sa často umiestňujú na vrchole rebríčkov spoľahlivosti. Tajomstvo úspechu spočíva v typicky japonských výrobných procesoch a mentality pri navrhovaní produktu. Princíp Kaizen, kde každá iterácia produktu má viesť k jeho zlepšeniu vo všetkých oblastiach namiesto implementácie najmodernejších technológií, je len jedným z príkladom.

Spoľahlivosť je ale často hlavným problémom pri kúpe športového auta. Tie sú považované za luxusný tovar, čomu zodpovedajú aj následné náklady na servis. Spoľahlivosť je ale daňou za nadpriemerné výkony. Nájsť preto ideálne športové auto, ktoré na jednej strane prináša bezkonkurenčnú radosť za volantom, a na druhej strane rozumné prevádzkové náklady, je relatívne náročné. No našťastie, Japonci vyrábajú aj športové autá...

Toyota Celica GT-FOUR (ST185)

Toyota Celica Turbo 4WD
Zdroj: Auto BILD

Nenechajte si ujsť galériu k článku

Celica je často ospevovaná ako ultimátne šoférske auto, no okrem zážitku za volantom osloví aj spoľahlivosťou turbomotora. Prepĺňaný štvorvalec 3S-GTE sa používa vo všetkých troch generáciách Celicy. V generácii ST185 Toyota pridala medzichladič, agresívnejší ladenie riadiacej jednotky a silnejšie turbodúchadlo.

Pokiaľ ide o spoľahlivosť, všetko závisí od toho, ako sa k autu správate. Slabým článkom môže byť prevodovka, ktorá pri nájazde 200-tisíc kilometrov môže vykazovať provtné znaky opotrebenia. Najčastejšie sa ako prvý ozýva druhý a tretí prevodový stupe. Ak sa rozhodnete vydolovať vyšší výkon úpravou tlaku turbodúchadla, pripravte sa na výmenu tesnenia hlavy alebo modernizáciu vnútorných komponentov.