Jednou z pozitívnych vlastností moderných áut je určite nižšia hlučnosť v kabíne. Dobré odhlučnenie je základom zvukového komfortu pre vodiča a posádku. Je síce pravda, že v niektorých autách začínajú po čase drnčať plasty a obklady dverí, to však poľahky vyrieši napríklad aj kobercová páska. Oveľa horšie signály vysielajú nepatričné zvuky od motora či podvozku. To už môže indikovať vážnejšie problémy, ktoré s najväčšou pravdepodobnosťou pôjdu do peňazí. Pritom práve zvuk je často prvým varovaním a pokiaľ ho vodič nebude ignorovať, môže navštíviť servis skôr, než porucha dominovým efektom zasiahne ďalšie časti.

Kovové klepanie v motore môže naznačovať celý rad problémov, ktoré sa môžu vypomstiť vo forme nákladnej opravy. Rovnako aj kvílenie bŕzd či drnčanie spojky alebo prevodovky. V podstate každá časť auta sa prejavuje inak, či už je to pohonné ústrojenstvo, podvozok, karoséria alebo samotný interiér. A neraz môže problém spôsobiť niečo tak „banálne“ ako nedostatok oleja.

Zachytenie podozrivých „pazvukov“ nemusí byť ťažké. Problém spočíva v tom, že zrejme všetci vodiči počúvajú rádio. Ak máte hlasitosť nastavenú príliš vysoko, pochopiteľne varovanie nezachytíte. Možno by ste mali zvážiť stíšenie rádia alebo ho aspoň z času na čas vypnúť úplne. Započúvajte sa teda do zvukov, ruchov a tónov vášho auta, či medzi nimi nezaregistrujete nejaké podozrivo falošné.