Imidž značky hrá pre výrobcov v automobilovom priemysle veľmi dôležitú úlohu. Preto celé odvetvie čaká na výsledky každoročnej štúdie nemeckého Auto Bildu. Už po dvanástykrát nemeckí kolegovia zozbierali dáta čitateľov: ktorým značkám dôverujú, ktoré modely milujú a ktorí výrobcovia žiaria inováciami. V priemere prieskum každý čitateľ obetoval 35 minút svojho času, aby sa s podelili o svoj pohľad na automobilový priemysel.
Odpovede odrážajú aktuálne vnímanie 37 najdôležitejších automobiliek v Európe. My, zákazníci, si s každou značkou spájame iné vlastnosti. Jedna automobilka je známa svojimi inováciami, iná zasa znamená športovosť a tretia vyvážený pomer ceny a výkonu. Tento obraz, ktorý je pevne ukotvený v našich mysliach, ovplyvňuje nás a naše nákupné rozhodnutia – vedome či nevedome. Poďme sa teda pozrieť na výsledky v jednotlivých triedach.
Mini vozidlá (segment A)
Nenechajte si ujsť galériu k článku
Kategória "Najlepšia kvalita": Volkswagen up!
Kategória "Najlepší dizajn": Fiat 500
Kategória "Najlepší pomer cena/výkon": Hyundai i10
Kategória "Celkový víťaz": Fiat 500/e a Fiat Panda
Celkové výsledky:
Miesto | Kvalita | Dizajn | Cena/výkon | Celkový víťaz |
---|---|---|---|---|
1. | Volkswagen | Abarth | Hyundai | Fiat |
2. | Toyota | Fiat | KIA | Hyundai |
3. | Smart | Smart | Fiat | Abarth |
4. | Hyundai | Toyota | Renault | Toyota |
5. | Kia | Volkswagen | Toyota | Volkswagen |
6. | Fiat | Hyundai | Opel | Smart |
7. | Abarth | Renault | Volkswagen | KIA |
8. | Opel | KIA | Abarth | Renault |
9. | Renault | Opel | Smart | Opel |