ikona

Poradca Veľký prehľad: Tieto autá stoja majiteľa najmenej

Foto: AUTO BILD

24.10. 2017 9:00 Nemecká spoločnosť ADAC prepočítala reálne náklady na prevádzku vozidla. Vychádzala síce z nemeckých cien, no poradie jednotlivých modelov by bolo rovnaké aj na Slovensku. Ktoré auto je teda skutočne najlacnejšie?

Nemecký automobilový klub je známy skôr pod skratkou ADAC. Ide o jednu z najstarších organizácií svojho druhu na svete, spolok bol založený už v roku 1903. Pred niekoľkými dňami zverejnili Nemci ďalší zo svojich prieskumov. Tentokrát vložili snahu do hľadania skutočne najlacnejšieho auta.

Kompletný prehľad nákladov na život s jednotlivými autami nájdete v obsiahlej galérii
Kompletný prehľad nákladov na život s jednotlivými autami nájdete v obsiahlej galérii
Zdroj: AUTO BILD

Odhliadnuc od marketingových sloganov a kampaní automobiliek, ktoré nás majú presvedčiť o zaručene supervýhodnej ponuke, sa ADAC zameral na reálne náklady vznikajúce vlastníctvom konkrétneho modelu. Je dôležité podotknúť, že všetky výpočty vychádzajú z nemeckých štatistík a preto konkrétne sumy nemusia zodpovedať podmienkam na Slovensku.

Aj tak však prehľad má čo povedať aj našim motoristom. Finálne poradie automobilov by sa totiž po aplikovaní slovenských cien výrazne nemenilo, odlišná by bola len nominálna hodnota nákladov. Výsledky prieskumu sú preto pomerne reprezentatívne a nanajvýš zaujímavé. Pred prezretím galérie si určite prečítajte aj nasledujúce odstavce článku.

>>> Veľký zoznam áut zoradený podľa nákladov v galérii <<<

Kúpa auta neznamená finančnú záťaž len pri samotnom obstarávaní vozidla. Ďalšie náklady prichádzajú aj jeho užívaním. Do výpočtu preto ADAC okrem základnej ceny za danú konfiguráciu zahrnul aj fixné náklady, ktoré vznikajú aj keď automobil nepoužívate. Z veľkej časti ich tvorí predovšetkým povinné zmluvné poistenie, ale napríklad aj daň z motorového vozidla.

Nasledujú náklady, ktoré súvisia s garančnými a inými pravidelnými servisnými prehliadkami. Do balíka potrebného na prevádzku sa zasa ráta hodnota natankovaných pohonných hmôt, spotrebovaného oleja či ďalších dôležitých kvapalín. Poslednou zložkou je pokles hodnoty, ktorá sa zmení počas piatich rokov užívania.

Treba povedať, že pri výpočte Nemci počítali s priemerným ročným nájazdom na úrovni 15 000 km, týka sa teda najmä rodinných, nie firemných vozidiel. Kombináciou týchto hodnôt vypočítali priemerné mesačné náklady na vozidlo a zároveň aj priemerné náklady na jeden prejazdený kilometer. Štatistika sa týka automobilov segmentu A, B aj C.

Zdroj: Filip Kadlečík

Video

Diskusia