Auto Bild aj tento rok uskutočnil veľký test letných pneumatík, jeho víťazné modely sme vám v článku predstavili už skôr. Teraz prinášame prehľad tých, ktorým sa treba za každú cenu vyhnúť. Motoristi z pochopiteľných dôvodov často zvažujú aj cenovo najdostupnejšie plášte, no táto voľba sa nemusí oplatiť. Máte v hľadáčiku jedno z týchto kolies? Radšej sa mu vyhnite. V tabuľke nižšie nájdete niekoľko typov letných pneu s rozmerom 205/55 R16, ktoré svojimi brzdnými dráhami zlyhali na celej čiare a z pohľadu Auto Bildu sú jednoznačne neodporúčané.

Pneumatiky rozmeru 205/55 R16, ktoré zlyhali v teste Auto Bildu

Pneumatiky z tohto zoznamu zlyhali v teste Auto Bildu hneď v počiatočnej fáze. Ich nadmerné brzdné dráhy na suchu i za mokra sú jednoznačný diskriminačný faktor a my ich kúpu nemôžeme odporúčať.

Týmto modelom letných pneu s rozmerom 205/55 R16 by ste sa mali vyhnúť:

Austone SP-6 Athena (91 V), Fortune FSR 602 (91 V), Firemax FM601 (91 V), Alliance 030EX (91 V), Seiberling Touring 2 (91 V), A-plus A606 (91 V), Riken Road Performance (91 V), Powertrac City Tour (91 V), Atlas Green HP (91 V), Tomket Sport (91 V), Antares Ingens A1 (94 W), Achilles ATR-Sport 2 (91 V), Maxtrek Maximus M1 (91 V), Double Coin DC99 (91 V).

Auto Bild okrem letných pneumatík v totožnom rozmere 205/55 R16 testoval aj celoročné plášte. Spomedzi nich kvôli príliš dlhej brzdnej dráhe neodporúčame kúpu modelov Giti AllSeason AS1 (94 V), Apollo Alnac 4G All Season (91 V), Rotalla Setula 4 Season RA03 (91 V), Nankang Cross Seasons AW-6 (94 V), Momo M-4 Four Season (94 V), Atlas Green 4S (91 V).

Ak patríte medzi majiteľov malých SUV, ktoré obúvajú pneumatiky s rozmerom 215/60 R17, mali by ste sa vyhnúť plášťu Imperial EcoSport SUV, ktorý v teste dopadol katastrofálne najmä kvôli výrazne podpriemernému gripu za mokra, zlým reakciám na povely volantu a dlhým brzdným dráham za sucha i za mokra.