Testovací cyklus spotreby automobilov WLTP už mal byť podstatne reálnejší, než predchádzajúca norma NEDC. Prax však ukažuje, že ani zdokonalené testovanie automobilom v mnohých prípadoch nedokáže namerať reálnu spotrebu - či už elektrickej energie, alebo bežného paliva. Auto Bild preto každé testovacie vozidlo berie na približne 155 kilometrov dlhý okruh severovýchodne od Hamburgu, ktorý pozostáva z jazdy v meste, na vidieku a aj po diaľnici. Automobily tu ani náhodou nie sú šetrené a jazdí sa s nimi úplne štandardne. Aké teda v podalo deväť populárnych elektromobilov v ostatnom čase výkony?
Ako môžete vidieť v tabuľke nižšie, fyziku elektormobily oklamať nedokážu. Čím je konkrétny model menší a ľahší, tým vyššiu efektivitu dosahuje v reálnej premávke. Šampiónom v tejto disciplíne je aktuálne Dacia Spring s nameranou spotrebou na úrovni 15,8 kWh/100 km. Aj tá má ďaleko od udávanej hodnoty, no stále ide o špičkový údaj. Druhý Renault Twingo Electric sa u nás nepredáva, no v Nemecku žiari vďaka takmer totožnej spotrebe na papieri i v realite. Ukazuje sa, že najúspornejšie elektromobily aktuálne produkuje Renault.
V porovnaní s Daciou Spring sú veľké elektrické SUV menej hospodárne a to približne o 36 %, no 21,9 kWh/100 km v podaní modelov Enyaq iV či Volkswagen ID.4 Pro taktiež nie je zlý výkon. Od oficiálnych údajov však má stále ďaleko.